Ladbrokes

Fansen tror stenhårt på Manchester United!

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 09:40 CEST

Ikväll drabbar Porto och Manchester United samman i Champions League när kvartsfinal 2:2 avgörs i Portugal. På Old Trafford blev det oavgjort, 2-2. Portugiserna har alltså ett gyllene läge att eliminera United och själva avancera till semifinal. Men Ladbrokes spelare tror stenhårt på sina favoriter Man United.

Porto har fyra vinster på de fem senaste om man exkluderar 2-2 mot United. Manchester är inte alls lika formstarka i Champions League och noterar endast två segrar på de fem senaste matcherna. Som lök på laxen har United aldrig vunnit en match mot Porto i Champions League. Ändå väljer sju av tio Ladbrokes spelare att placera insatserna på United-seger. 25% satsar på Portovinst och 5% tror på oavgjort. Detta kan bero på att Manchester United är en av världens mest omtyckta klubbar samt att de är nuvarande innehavare av Premier League bucklan.

"Vi håller med våra spelare och tror att vi kommer att få se Manchester United i toppform denna gång när de inte har en tuff ligamatch tätt inpå. Så vi räknar med en United seger ikväll", säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Aktuella odds:

Arsenal - Villareal 1,53 - 3,75 - 7,00

Porto - Manchester United 3,60 - 3,25 - 2,10

För mer information :

www.ladbrokes.com -> klicka fotboll

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk.