TeamEngine AB

FAR använder TeamEngine åt sin styrelse

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 14:11 CEST

FAR är branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare – har valt TeamEngine som samarbetsverktyg för att underlätta och effektivisera sitt styrelsearbete. FAR börjar nu arbeta digitalt med läsplattor i sitt styrelsearbete. Valet föll på TeamEngine eftersom den är säker, funktionell och mycket enkel att använda. Förändringen och användningen av TeamEngine medför att alla styrelsemedlemmar hela tiden har tillgång till uppdaterade dokument, arkiverade dokument med mera. Det är också ett miljövänligare val, att inte skriva ut alla dokument åt styrelsen på papper som man tidigare gjort.

”Vi är mycket nöjda med att använda TeamEngine i vårt styrelsearbete. Flera styrelseledamöter har spontant uttryckt sig positivt om verktyget, det är ett kvitto på att vi genomfört en lyckad förändring. Dessutom får vi snabb och professionell support om vi är osäkra. Jag kan verkligen rekommendera TeamEngine, jag känner mig trygg med vår nuvarande dokumenthantering”

– Dan Brännström, generalsekreterare i FAR

Leverantör är TeamEngine AB med molnettjänsten TeamEngine. Alla dokument och information styrelsen behöver är säkert förvarad och tillgänglig via TeamEngine var man än befinner sig, när man vill och med vilken enhet du föredrar. Det finns ett stort antal användare inom olika branscher. Större användare inom FAR är den stora revisionsbyrån PwC, som använder sig av TeamEngine runt hela jorden

TeamEngine en molnbaserad tjänst för professionellt samarbete riktad åt företag och organisationer i både privat och offentlig sektor. TeamEngine hjälper användarna att snabbt, enkelt och säkert samla all information och dokumentation för effektivare samarbete, oavsett var de befinner sig i världen. Tjänsten effektiviserar bland annat styrelsearbete, kundsamarbeten och intranät.

TeamEngine - Professional cloud collaboration.

TeamEngine, utvecklad av Synergica AB, är en molnbaserad tjänst för professionellt samarbete riktad till företag och organisationer i både privat och offentlig sektor. TeamEngine hjälper användarna att snabbt, enkelt och säkert samla all information och dokumentation för effektivare samarbete, oavsett vart de befinner sig i världen. Tjänsten effektiviserar bl a styrelsearbete, kundsamarbeten och intranät.

Bakom TeamEngine står bolaget Synergica AB som bildades 1996. Idag använder ett 100-tal företag och organisationer med tiotusentals användare sig av TeamEngine. Bland kunderna återfinns bland annat PwC, SBAB Bank, HSB, Landshypotek, Svenskt Näringsliv, Fastighetsägarna, StyrelseAkademien, Swedavia, Lärarförbundet och Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap. Läs mer på: www.teamengine.com

TeamEngine - Professional cloud collaboration.