Universal Music Sweden

Far East Movement gästar Sommarkrysset 14:e juli

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 11:43 CEST

Lördagen den 14:e juli kommer LA-baserade Far East Movement till Sverige för att medverka i Sommarkrysset. Electro-hop-kvartetten är aktuell med hitsingeln ”Turn Up The Love” som redan har nått guld. Som om det inte vore nog har föregående singel ”Live My Life” ft Justin Bieber nått platina.

Far East Movement slog igenom förra året med världshiten ”Like A G6” och blev därmed den första amerikanska/asiatiska grupp att ta en tio-topp placering på den amerikanska mainstreamlistan.
Framgångarna har fortsatt med singlar som ”Rocketeer”, ”If I Was You (OMG)” ft Snoop Dog och tidigare nämnda ”Live My Life” och ”Turn Up The Love” från senaste albumet ”Dirty Bass”.

Gruppen finns tillgängliga för intervjuer, vid intresse kontakta Gustaf Angelin.