Folkets Hus och Parker

Fartfylld sjörövaräventyr – bokstavligt talat.

Pressmeddelande  •  2010-06-05 00:15 CEST

Ut på de sju haven i ett spännande musikäventyr med humor, fantasi och glädje! I Sjörövarresan får vi hänga med piraterna Tompa & Mackan när de reser runt i världen. De träffar konstiga djur, roliga gubbar och hamnar på flera olika spännande platser i sina försök att undvika den hemska Kapten Buster.  Vart styr kosan? Det bestämmer självklart barnen!

I denna medryckande musikföreställning där publiken påverkar utfallet, bjuds det på trallvänliga låtar med underfundiga texter som tilltalar både barn och vuxna

Gruppen LongKalsong består av musikerna Tomas Edelgård och Marcus Sigvardsson. Under många år har de spelat och sjungit för barn på bland annat skolor och barnsjukhus, men också i folkparkerna och i LattjoLajban i TV4. LongKalsong gör dessutom låtar till Bamse – världens starkaste björn och Radioapan på Sveriges Radio och har även en Grammisnominering i bagaget!

Turnedatum 2010: Dalaborgsparken (6/6), Malmö Folkets Park (12/6), Ljungsbro Folkets Park (28/3), Wadköping Örebro (29/6), Linköpings Folkets Park (30/6), Hågelbyparken Tumba (1/7), Högbo Bruk Festplatsen Sandviken (2/7), Peace and Love Liljekvistska Parken Borlänge (3/7), Bolongerskogen Bomhus (4/7), Kungstorget Uddevalla (29/7), Tidaholms Folkets Park (22/9), Backa Folkets Hus (24/9), Trollhättans Folkets Hus (25/9), Ale Folkets Hus (26/9), Rydaholms Folkets Park (29/9), Målilla Folkets Hus (30/9), Blomstermåla Folkets Hus (1/10), Kävlinge Bibliotek (3/10), Motettens Folkets Hus (4/10),  Hyllie Folkets Hus (5/10), Limhamns Folkets Hus (6/10), Skärblacka Folkets Hus (8/10), Motala Folkets Hus (9/10), Sävsjö Folkets Hus (10/10)

Speltid är cirka 40 minuter.

Mer info på www.fhp.nu
Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

För mer information:

Mathias Bohman

Folkets Hus och Parker och Digitala Hus

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom