FastTV net AB

FastTV: FastTV beslutade om ny styrelse på den extra bolagsstämman

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 11:15 CET

(Aktietorget: FATV)

På den extra bolagsstämman som hölls den 10 december 2009 beslutades det att acceptera förslaget om ny styrelse.

Fredrik Almquist valdes till styrelseordförande
Jörgen Johansson valdes till ledamot
Jesper Stevrin omvaldes som ledamot

Fredrik Marthinsen entledigades
Pär André Rykhus entledigades
Ray Pettersson entledigades

Nya styrelsemedlemmarna:

Fredrik Almquist
Civilingenjör KTH, har under senare delen av 80-talet arbetat som projektledare och sedan under 90-talet som management konsult inom IT-intensiva företag.
År 1999 startade han tillsammans med en kompanjon bredbandsoperatören "ViaEuropa" som var bredbandsvärldens första Kommunikationsoperatör, en affärsmodell som idag blivit gängse och fått många efterföljare. 2004 såldes bolaget till "Labs2".
År 2005 börsnoterade han och fyra kompanjoner "Xtracom" på Aktietorget. Idag har det bolaget delats upp i de två bolagen "Xtracom Consulting Group" och "Xtranet group", båda noterade på Aktietorget.
De senaste 7 åren har han arbetat med flertalet små bolag och "startups" och bidragit till att få dem till fungerande och växande enheter.

Jörgen Johansson
Född 1966. Verkställande direktör i FastTV sedan januari 2009. Tidigare Content Manager på FastTV. Johansson har tidigare innehaft bland annat följande befattningar; Försäljnings- och contentansvarig på Sweden Online AB (1995 - 1999), Affärsansvarig på Vattenfall Geab AB (2003-2008 samt Nordenchef för AltaVista Software EMEA (1999-2001).

För ytterligare information, kontakta Jörgen Johansson, VD, Fast TV AB,
Jorgen.johansson@fasttv.net