FastTV net AB

FastTV skriver avtal om 9000 nya portar i Skåne

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 13:15 CET

FastTV skriver avtal om 9000 nya portar i Skåne (Korrigerat)

(Aktietorget: FATV)

FastTV och Kraftringen Service AB i Lund har skrivit under ett avtal om samarbete. Det innebär att kunder i Lunds Energi Öppet Stadsnäts nu får möjlighet att beställa hem filmer efter eget val direkt till sin TV och kan välja mellan 60-talet TV-kanaler och ungefär 700 filmer.

Kraftringen Service har ett öppet stadsnät i Lunds och Lomma kommuner och kommer under året även starta i Eslöv under namnet Ringsjö Energi Öppet stadsnät. Genom nätet kommer de anslutna hushållen kunna välja FastTV som TV-distributör och få tillgång till 60-talet TV-kanaler, ungefär 700 filmer och att skicka e-post och surfa på Internet. FastTV är den första TV-distributör i det öppna stadsnätet.

- FastTV var först i hela Sverige med IPTV, som för några år sedan var en relativt ny företeelse. Nu har kunderna fått upp ögonen för det bekväma i att kunna sitta kvar i soffan och få en videofilm direkt hem till sin TV, säger Stephan Guiance, VD FastTV.

I maj månad beräknas TV-tjänsten vara tillgänglig för kunderna.

För mer information
VD Stephan Guiance, FastTV, tfn 070-595 13 73, e-post: stephan.guiance@fasttv.net
Pressansvarig Susan Rose, FastTV, tfn 073 581 35 40 e-post: susan.rose@fasttv.net
www.fasttv.se

Håkan Johannesson, VD Kraftringen Service AB, 046-163101 (vidarekopplad till mobil)
e-post: hakan.johannesson@kraftringen-service.se
Produkten Öppet Stadsnät marknadsförs under varumärkena Lunds Energi i Lund och Lomma, samt under Ringsjö Energi i Eslöv.

Om FastTV.net AB
FastTVs affärsidé är att via bredbandsinfrastruktur erbjuda interaktiva tjänster och underhållning på den skandinaviska TV-marknaden. Detta sker genom FastTV Mediaportal där kunden förutom tillgång till valfritt kanalpaket kan surfa på Internet, skicka e-post och beställa filmer direkt till sin TV. Företaget grundades 2003 av Stephan Guiance och Claus Michael Drastrup. FastTVs mål är att finnas på alla relevanta distributionsplattformar och nå en majoritet av de Skandinaviska hushållen senast 2010. FastTV noterades på AktieTorget i Sverige den 1 december 2006.