Umeå BSKT

Favorit i repris för Umeå BSKT

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2016 11:57 CET

Efter ett långt uppehåll är det snart äntligen matchdags igen för Umeå BSKT.

Närmare bestämt fredagen 11 november då vi tar emot förra säsongens finallag Norrköping Dolphins. Det kommer att bli en tufft match och vi behöver som vanligt all hjälp vi kan få av publik och fans.

Därför anordnar vi nu en favorit i repris just den här matchen - "Ladies Night". Det innebär kort och gott att alla kvinnor bjuds på gratis inträde.

Vår klubbdirektör Andreas Bergéli motiverar varför.

"Jämställdhetsfrågan är något som Umeå BSKT anser är mycket viktigt. Vi uppskattar i dag att vi har något fler manliga än kvinnliga besökare under säsongen. Vi vill med initiativet jämna ut könsfördelningen och samtidigt visa alla tjejer vad fantastiskt spännande och underhållande basket är", säger klubbdirektör Andreas Bergéli.

Han fortsätter:

"Förhoppningen är att fler tjejer ska nyttja erbjudandet och fortsätta besöka oss efter det här initiativet".

Matchen spelas som sagt fredagen 11 november i Umeå Energi Arena. Matchstart är som vanligt klockan 19.04.

Vi ses i hallen!

Med vänliga hälsningar,

Umeå BSKT.

KFUM UMEÅ BSKT bildades i februari 2014, men är sprungen ur samarbetsföreningen KFUM Umeå med 1.700 medlemmar och 40 heltidsanställda. Umeå BSKT delar kansli med Sveriges tredje största KFUM-förening – KFUM Umeå och har ett nära samarbete i ungdoms-, elit- och utvecklingsfrågor.

Det var under KFUM Umeås flagg som laget i maj 2012 tog steget upp till basketettan för att två år senare ta nästa steg till Sveriges högsta serie basketligan herr. En serie där endast ett Umeålag tidigare spelat (Umeå Nordics 1998-99)

Umeå BSKT är en ideellt baserad förening. Kansliet finns på Järnvägsallén 20 i centrala Umeå.