Fazer Sverige

Fazer deltar i Earth Hour

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2013 09:21 CET

Earth Hour är världens största manifestation för klimat- och miljöfrågor och är initierad av WWF, World Wildlife Fund for Nature. Fazer deltar i manifestationen den 23 mars.

Den 23 mars klockan 20.30 släcker alla Fazers bagerier i Sverige ljuset under en timmes tid, för att bidra till den världsomspännande signalen om att ta miljö- och  klimatfrågor på allvar. I Fazers restauranger uppmanas gästerna, under hela veckan, till att äta vegetariskt och ta rikligt från salladsbordet.

Var med du också, släck ljuset på Earth Hour!

Läs mer på wwf.se/earthhour

Se filmen om Earth Hour:

Fazer-koncernen
Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företaget erbjuder måltidstjänster och bageri- och konfektyrprodukter. Fazer har egen verksamhet i åtta länder och export till mer än 40 länder. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken och kunniga medarbetare.

Fazer-koncernen omfattar två affärsområden. Fazer Food Services erbjuder god mat och skräddarsydda lösningar inom contract catering. Till Fazer Brands välkända produkter hör bröd och bakverk, chokladprodukter, kex, sockerkonfektyr och tuggummi. Fazer Cafés & Shops erbjuder konsumenter smakupplevelser i caféer och bageributiker. Fazer-koncernens omsättning var närmare1,6 miljarder euro år 2011 och antalet anställda över 15 000.

I Sverige finns fem bagerier, ett 15-tal bageributiker och cirka 250 restauranger och caféer. Konfektyrtillverkningen sker i Finland.

Läs mer på www.fazer.com.