FB KEDJOR AB

FB Kedjor samarbetar med Märtens

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 13:07 CET

FB Kedjor har inlett ett samarbete med det tyska bolaget Märtens, vars produktprogram omfattar gallerband, PU- PVC- och silikontransportband. Märtens har en unik produktionsprocess och i kombination med innovativa lösningar uppnås högre driftsäkerhet, längre livslängd och bättre totalekonomi hos användarna.

FB Kedjor kommer representera Märtens inom områdena livsmedel- och konfektyrproduktion där man redan har en stark position med andra produkter från ledande tillverkare i branschen.

Peter Törnfeldt, kundansvarig FB Kedjor: "Samarbetet med Märtens medför att vi kan förse våra kunder med produkter och expertis från en av världens ledande tillverkare inom området. Det är ett perfekt komplement i vår produktportfölj som vi nu kan erbjuda livsmedels- och konfektyrproducenterna."

Besök FB Kedjor på Underhållsmässan i Göteborg den 13-16 mars för mer information om produkterna och samarbetet med Märtens.