Universal Music Sweden

Feist kommer till Sverige 7:e mars
Spelning på Cirkus i Stockholm

Av: Linnéa Arlid

Hon har fått enorma hyllningar i svensk press för sitt nya album ”Metals” och den 7:e mars gästas Sverige av Feist då hon spelar på Cirkus i Stockholm.

Det har gått fyra år sedan kanadensiskan Leslie Feist fick sitt stora genombrott med skivan "The Reminder”. Albumet innehåller spåret “1234” som placerade Feist på musikkartan med flertalet Grammy-nomineringar och Juno-awards. Sångerskan har sedan tidigare släppt tre album och den 3:e oktober i år var det dags för fjärde albumet ”Metals”. På nya skivan har Feist jobbat med namn som Chilly Gonzales, Mocky samt Valgeir Sigurðsson, mer känd som Björks partner. Första singeln ”How Come You Never Go There” släpptes den 22 augusti.

Biljetterna släpps fredag 11 november 09:00

Topprecensioner i svensk press:

Feist - ”How Come You Never Go There” (live Jools Holland)

Besök www.listentofeist.com för mer Feist