Liberala ungdomsförbundet, LUF

Fel att anställa America Vera Zavala!

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 15:51 CET

På fredagen meddelades det att America Vera Zavala börjar som ny pressekreterare för Vänsterpartiet i Stockholms stad. America Vera Zavala är kommunist och har beskrivit den kubanska diktatorn Fidel Castros revolution på Kuba som: ”Det vackraste som genomförts”. Nu är hon ansvarig för ”Stockholmsvänsterns” utspel och är en del av Vänsterpartiets politik i Stockholms stadshus.

- Det är en skandal att Stockholms stadshus har fått en kommunist som arbetstagare. Det här är ytterligare ett bevis på Vänsterpartiets vandring i extremismens spår. Det säger Makan Afshinnejad, generalsekreterare för Liberala studenter.

- Vänsterpartiet i Stockholm börjar alltmer likna en sekt som marginaliserat sina förnyare och tillsatt våldsromantiker på betydelsefulla poster. America Vera Zavala bör ta sig en funderare på huruvida hon vill ställa sig på demokraternas sida eller fortsätta förmedla sitt hat mot vårt öppna samhälle. Fortsätter hon hatets väg bör Stockholms stadshus ta sig en funderare om det är lämpligt att ha en antidemokrat som arbetstagare, avslutar Makan Afshinnejad.

Kontakta enligt nedan för mer info:

Per Jodenius
Tele: 08-410 242 30