Capitol Music Group Sweden

Felicity släpper singeln iDANCE

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2016 15:01 CEST

Capitol Music Group har genom BMD Ψ Friends signat Felicity och singeln iDANCE.

Felicity, eller Daniel Löfgren som han egentligen heter, har satsat helhjärtat på musiken sedan år 2013 och varit baserad i Paris men har nu flyttat hem till Stockholm. Med inspirationskällor som Alesso, Sebastian Ingrosso, Hans Zimmer och Ludovico Einaudi sätter Felicity sin säregna prägel med melodiska houseproduktioner. Blott 20 år gammal har Felicity redan vunnit flera remixtävlingar bl.a. StadiumX ”Wonderland” med en remix på Matt Nash ”Nothing Else Matters” samt releaser på bl.a. Mirage Records. Felicity har supportats av bl.a. Nicky Romero, Thomas Gold och Tom Swoon.

- iDANCE skapades genom att jag hittade vokalljudet som löd "I dance” och så fort jag lekte runt med den frasen så gick allt väldigt fort - melodin och ljuden passade perfekt ihop! Det är en catchy hook som står för något glatt, lekfullt och grunden till housemusik - dans!

iDANCE finns ute nu:

KONTAKT:

Capitol Music Group:
Peter Sundevall
peter.sundevall@umusic.com

BMD Ψ Friends:
Jesper Cederlind
jesper@bmdwithfriends.com
+46 73 385 88 69

Capitol Music Group Sweden är ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag. Sedan 1990 har bolaget haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.

Under paraplynamnet Capitol Music Group Sweden finns musiklablarna Capitol Records, Lionheart, Virgin Records Sweden, SoFo Records och Kavalkad. I bolaget finns också divisionerna Lionheart Music (musikförlag & musikproduktion) och Live (management, bokning & liveproduktion).