Petit Hotel AB

Fem europeiska hotellkedjor träffas i Höör i Skåne

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 09:00 CET

Representanter för nätverket Pleasant Hotels Europe med 370 hotell i Europa träffas på Ringsjö Krog & Wärdshus den 28 februari till 2 mars för planering av sommarhalvårets gemensamma aktiviteter. Medverkande hotellnätverk är Idyll Hotel i Schweiz, Ring Hotels i Tyskland, Danske Kroer och Hoteller i Danmark, Hamshire Hotels i Nederländerna samt värden för mötet Petit Hotel i Sverige.

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 31 platser i Sverige från Buustamons Fjällgård i Åre i norr till Vendels Ale Stenar i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html