DreamHack AB

Femte upplagan av DreamHack Skellefteå 13-15 maj 2010

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 16:51 CET

DreamHack återvänder till Skellefteå för femte gången när det nu återigen är dags för Norrlands största LAN 13-15 maj 2010. DreamHack Skellefteå V i samarbete med LTU Skellefteå ska locka gamers och datorentusiaster från hela Norrland till Expolaris Kongresscenter.

Det var många bland både deltagare, besökare och arrangörer som upplevde att DreamHack Skellefteå IV i oktober 2009 var ett stort steg framåt. Fullt i LAN-hallen, många dagsbesökare, uppskattade konserter och populära e-sportturneringar. Nu är vi tillbaka med DreamHack i Skellefteå och med massor av spännande innehåll.

Aktiviiteter planerade på DreamHack Skellefteå V:

Norrländska öppna mästerskapet

Spela i DreamHacks omåttligt populära CS-turnering med 35 000 kronor i prispotten. Det vinnande laget får också ett Wild Card till huvudturneringen på DreamHack Summer 2010 där laget har chansen att bli DreamHack-mästare.

Tidigare mästare:
DreamHack Skellefteå IV: Vinnarlaget
DreamHack Skellefteå III: Aimbat
DreamHack Skellefteå II: EvilZone
DreamHack Skellefteå I: SK-Gaming

Street Fighter-turnering med kval i fyra städer

DreamHack deltar på Nolia Utbildning & Framtid i Piteå 16/2, Umeå 18/2, Sundsvall 23/2 och Östersund 25/2 där vi kommer arrangera kval i Street Fighter IV. De vinnande spelarna vinner biljett (värde 450:-) till DreamHack Skellefteå V och kommer få en plats i Street Fighter-turneringen med priser till ett värde av 5000 kronor.

Supersnabbt bredband från Telia

Telia levererar som vanligt supersnabbt bredband 2 gigabit till festivalen.

Mat & Dryck
DreamHack kommer både ha läskförsäljning, godisförsäljning och god panpizza från Billys.

Pröva de senaste spelen
DreamHack visar upp de senaste spelen på konsoll och PC i ett speciellt område på DreamHack Skellefteå V.

Underhållning på Stora Scenen
Det kommer även bli underhållning, musik, lek & spex på Stora Scenen. Mer information om detta och vilka uppträdanden det blir finns på dreamhack.se.

Fler aktiviteter samt en speciell DreamHack-sajt för Skellefteå evenemanget kommer presenteras under de kommande veckorna.

Idag släpper vi biljetterna till DreamHack Skellefteå V. Alla som skyndar sig har chansen att köpa en datorplatsbiljett till kampanjpris: 399:- (ordinarie pris 450:-) på http://bokning.dreamhack.se.

Välkommen!

MER PRESSMATERIAL:
Bilder finns på www.newsdesk.se/pressroom/dreamhack

PRESSANSVARIG:
Fredrik Nyström,
Mail: press[at]dreamhack.se
+46(0)70-7787720

FAKTA DREAMHACK:
DreamHack är världens största datorfestival och innehar det officiella världsrekordet för världens största LAN-party i Guinness Rekordbok. Under 2008 nådde DreamHack över 70 000 unika besökare med sina aktiviteter runt om i Norden. DreamHack arrangerar varje år flera festivaler, LAN-kval, mässor och utställningar. Vårsäsongen avslutas med säsongsfinal på DreamHack Summer och höstsäsongen avslutas med DreamHack Winter. De stora festivalerna pågår i fyra dagar och har öppet dygnet runt. Samtliga DreamHacks festivaler är alkohol- och drogfria och till för alla åldrar. För mer information: www.dreamhack.se