Fenix Outdoor AB

Fenix Outdoor AB investerar i en ny kontors- och utvecklingsanläggning i Tyskland

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 09:29 CEST

För att möta den ökande efterfrågan på Hanwags produkter samt utnyttja samordningsfördelar i koncernens tyska verksamhet, har styrelsen för Fenix Outdoor AB beslutat att bygga en ny kontors- och utvecklingsanläggning i Vierkirchen utanför München. Både Fjällrävens tyska säljorganisation och Hanwags hela verksamhet kommer att flytta till det gemensamma kontoret när byggnaden är klar under sommaren 2006.

Byggnationen kommer att starta inom kort och under sommaren 2006 kommer det gemensamma kontoret att vara i drift. Totalt investerar Fenix Outdoor AB cirka 2 miljoner Euro i den nya anläggningen.

”Investeringen är ett steg vidare i utvecklingen av Hanwags verksamhet, som hittills varit bättre än förväntat. Den nya anläggningen kommer dessutom att ge Fjällrävens verksamhet i Tyskland bättre möjligheter” säger Martin Nordin VVD in Fenix Outdoor ansvarig för koncernens tyska verksamhet.
Stockholm den 5 oktober 2005
Åke Nordin
Koncernchef för Fenix Outdoor AB

FENIX OUTDOOR AB (publ)