Infor

Ferrari fortsätter att köra tillverkningen med Infor

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 10:39 CET

Infor ERP LN ger flexibilitet och funktionalitet till bilindustrins ikon

Infor utökar sitt samarbete med Ferrari, som migrerar sitt informationssystem baserat på Baan IV till den senaste versionen av Infor ERP LN.

Ferrari började 1998 använda ERP Baan IV i sina produktionsanläggningar för huvudprocesserna vid tillverkning av sportbilar, tävlingsbilar och reservdelar. Systemet har blivit en viktig del av Ferraris IT-arkitektur och har anpassats genom åren för att leva upp till Ferraris affärsbehov och för integrering med övriga system.

Efter flera månader av analys och utvärdering beslutade Ferrari i juli 2010 för att migrera informationssystemet baserat på Baan IV till den senaste versionen av Infor ERP LN. Migreringsprojektet beräknas vara genomfört under sommaren 2011.

Infor ERP LN är väl anpassat för Ferraris organisationsmodell då det ger en tillräckligt hög nivå av flexibilitet och funktionalitet för att möta företagets behov. Lösningen är flexibel och tekniskt avancerad för att kunna hantera komplexiteten i de oändliga antalet anpassningar som kan krävas av varje kund. Hos Ferrari förbättrar ERP LN processer och effektivitet i samtliga logistikkedjor för tillverkning.

Infor ERP LN erbjuder en bred uppsättning funktioner som lever upp till kraven från både projektbaserade och enskilda tillverkningsindustrier. Lösningen ger stöd inom alla områden, från försäljning och material till produktion och projektimplementering. ERP LN erbjuder inblick i hela verksamheten, vilket hjälper till att automatisera och hantera processer, och förbättra transparensen hos den strategiska information som krävs för att möta affärsutmaningar.

– Ferrari är en tillverkningsikon och har länge varit fanbärare för produktionskvalitet och klass. Migrationen av företagets verksamhet till ERP LN och utvidgningen av Infors samarbete med Ferrari kommer att ge oss möjlighet att spela en stor roll i företagets fortsatt höga klass och tillväxt genom att stödja alla delar av produktionen – från planering till processhantering, kostnad och kvalitet, säger Enza Fumarola, ansvarig för ERP-lösningar i EMEA-regionen på Infor.

För mer information, kontakta:
Tanja Hossfeld, Infor
tanja.hossfeld@infor.com

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Om Infor
Infor är en ledande leverantör av affärssystem, med över 8 000 anställda som tjänar över 70 000 kunder i 125 länder. Infor fokuserar på ständig innovation och värdet av ökad kundkännedom. Infor levererar mjukvara som är lätt att installera, enkel att använda och smidig att hantera. Infors automatisering av viktiga affärsprocesser och integration av över 70 förvärv av välkända och vitt installerade affärslösningar har inneburit många fördelar för dess kunder. För mer information se www.infor.com.