Jönköping Qom Ut

Festivalprogrammet är här!

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 21:16 CEST

Från den 6 maj kommer Jönköpings stad att prydas med regnbågsflaggor och sedan ökas mängden aktiviteter fram till festivalhelgen.

”Vi har sedan starten av arbetet med festivalen bemötts med oerhört mycket engagemang, kärlek och motivation. Beviset för att Jönköpings län ställer upp och visar att kampen för mänskliga rättigheter är viktig har vi här i programmet!”, säger Frida Ohlsson Sandahl, ordförande i föreningen Jönköping Qom Ut.

Invigningen sker den 17 maj klockan 16:00 på Jönköpings läns museum och sedan fortsätter festen, kampen och mötena.

Den stora finalen blir paraden på söndagen klockan 16:00. Då välkomnar vi alla oavsett kön och sexualitet att vara med och sätta färg på Jönköping. Alla behövs! Alla är välkomna!

”Tack vare många goda ideella krafter kan vi sprida informationen om festivalen på ett snyggt och proffsigt sätt”, säger Kristian Kabelacs, kommunikationsansvarig, i föreningen Jönköping Qom Ut.

”Alla är välkomna att ta del av programpunkterna, happy pride och vi ses i vimlet!”, hälsar Frida.

Vårt programblad sprids nu över länet till konst- och kulturinstanser och till alla samverkansparter. Alla programpunkter finns tillgängliga på vår hemsida!

www.qomut.se

Tack till Johanna Thorbjörnsdotter Nilsson för den fina loggan och till Jenny Gustafsson för hjälp med layoutarbetet.

Syftet med föreningen är att arrangera en festival som tar sitt ursprung i konst, kultur och livsvillkor som har sina rötter i homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queers liv. Föreningen hävdar att festivalen behövs som ram för att ge mötesplats och utgångspunkt för arbetet för en bättre värld.