Filibaba AB

Filibaba är stolta att presentera Vegourmet, den medvetna matappen

Press Release   •   Aug 14, 2015 14:20 CEST

Filibaba gör gröna receptappar på en egenutvecklad plattform som laddats ned hundratusentals gånger. Den 26 augusti lanserar vi Vegourmet, en ny app i samarbete med det svenska matmagasinet med samma namn.

Vegourmet startade hösten 2014 och har på kort tid nått ut till ett stort antal prenumeranter och återförsäljare med sina vackra foton och kreativa veganska recept. Filosofin är ekologisk mat från grunden, matlagning enligt säsong och, som namnet antyder, växtbaserat – men aldrig tråkigt. Appen innehåller de bästa recepten från tidningen:

- Allt från kreativa sallader och fräscha soppor till krämiga pastarätter och matiga vegoburgare

- Influenser från hela världen, bland annat Spanien, Thailand, Italien, Latinamerika och Japan

- Prova på spännande ingredienser som hijikialger, jackfruit, tryffelolja och cassava.

- Raw food-recept, inklusive en hel kategori raw-efterrätter med naturliga sötningsmedel

Kombinationen Vegourmet's innehåll och Filibaba's plattform resulterar i en lättanvänd app med stor matglädje som funkar galant på iPhone, iPad och även nyligen lanserade Apple watch. Chanserna att nå en internationell publik är goda; Filibaba har sedan tidigare en bra relation med Apple och de över hundra recepten är översatta till engelska med båda metriska och amerikanska mått.

Kontakt:

Max Rudberg

max@filibaba.com

Pressmaterial:

www.filibaba.com

Filibaba grundades 2011 och släppte sin första app 2012. Redan från start var tanken att inspirera till att äta vegetarisk oftare, för den egna hälsan och miljöns skull. Filibaba grundades av syskonen Jenny och Viktor och den första appen, Vegetarisk Husmanskost, innehåller recept från deras uppväxt. Jenny och medgrundaren Max har stor erfarenhet från IT-branschen och har hjälpt kunder som Apple och Electrolux, och även jobbat med startups som Wrapp och Spotify.