Warberg IC

Filip Stenmark klar för Warberg IC

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 14:14 CEST

- Filip är trots sin ringa ålder (född 1992) redan en erfaren SSL-spelare med två SM-finaler i bagaget som även varit med och fått chansen i herrlandslaget, säger Warbergs Oscar Lundin.

- Filip kommer med sin tydlighet på banan och med sina goda ledaregenskaper bli en klockren injektion i vårt nya lagbygge. Det jag och Jim uppskattar mycket med Filip är att han bestämt sig för att bli bäst. Han är beredd att jobba extremt hårt för att utveckla sitt offensiva spel och för att alltid agera vägvinnande på banan, fortsätter Oscar.

Det är med andra ord en ung kille som förutom att han gjort landskamper i U19-landslaget även gjorde sin debut i A-landslaget under den senaste säsongen som kommer att ansluta till Warbergs trupp.

- Först och främst är jag är väldigt stolt och förväntansfull att komma till Warberg. Med de förutsättningar, traditioner och ambitioner som redan finns i föreningen känner jag att det går hand i hand med mina utvecklingsmål som spelare. Ett stort tack vill jag rikta till Dalen som tagit väl hand om mig under alla år. Men också ett särskilt tack till Jonas Thomsson som hjälpt mig att ro detta i land, säger Filip om övergången.

Warberg Innebandyclub bildades 1985 och är en av Sveriges mest meriterade innebandyklubbar. Warbergs herrar har vunnit fyra SM-guld och 3 Europacup Guld. De har tagit SM-medaljer de senaste sju säsongerna. Totalt har föreningen över 850 medlemmar och cirka 40 lag. Man driver sedan flera år tillbaka sin egna träningsanläggning, Sparbanken Wictory Center med tre fullstora innebandyplaner.