Ekobanken

Filippa Bergin ny ansvarig för stora kunder och affärsutveckling i Ekobanken

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2018 15:48 CEST

Den 3 maj axlade Filippa Bergin rollen som ansvarig för stora kunder och affärsutveckling i Ekobanken. Hon kommer från en serie tunga kommersiella hållbarhetsroller varav senast som hållbarhetschef på Storebrand. Den nya rollen innebär att Filippa ska stärka Ekobankens position som Sveriges mest hållbara bank, och Ekobankens kunder får ytterligare en hållbarhetsexpert som sin kontakt i banken.

Annika Laurén, VD på Ekobanken är mycket nöjd med rekryteringen.

– Vi är mycket glada över rekryteringen av Filippa. Hon har arbetat med affärsmässig hållbarhet i tjugo år för en lång rad företag och organisationer och kommer att förstärka Ekobanken i ett viktigt tillväxtskede.

– Hennes främsta styrkor är att hon är strategisk och affärsmässig samtidigt som hon brinner för hållbarhet och har ett genuint intresse för arbetets alla dimensioner. Hennes gedigna erfarenhet från FN, Axel Johnson-koncernen och Storebrand kommer vara till stor nytta för både Ekobanken och våra kunder.

– Det känns fantastiskt roligt att få medverka till Ekobankens växt och bankens hållbara kunder just nu. Ekobanken erbjuder transparenta lån till några av Sveriges mest hållbara företag och organisationer och jag ser fram mot att Ekobanken växer och kunderna blir många fler, säger Filippa Bergin, som är ny ansvarig för stora kunder och affärsutveckling i Ekobanken.

– Dessutom erbjuder Ekobanken Sveriges enklaste och mest hållbara sparande och bolån till privatpersoner. Jag hoppas bidra till att många fler upptäcker den fina möjligheten, säger Filippa.

Ekobanken erbjuder enkelt hållbart sparande genom ditt sparkonto. Ekobanken ger öppna och transparenta lån till hållbara företag och organisationer och dessutom gröna bolån till privatpersoner. Banken är en del av en den internationella bankrörelsen Global Alliance for Banking on Values (gabv.org). För mer info besök gärna Ekobankens hemsida www.ekobanken.se