Filippa K

Filippa K satsar på herrmode i Göteborg - bredare utbud med ny konceptbutik för män

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 11:32 CET

Den 23 november öppnade Filippa K en ny konceptbutik för män på Södra Larmgatan i centrala Göteborg. Samtidigt utökas sortimentet för kvinnor hos Filippa K i Victoriapassagen.

För första gången i Göteborg erbjuder nu Filippa K hela sin herrkollektion med kläder, skor, väskor och accessoarer. Filippa K i Victoriapassagen, som tidigare haft utvalda herrplagg, fokuserar nu på ett bredare sortiment för kvinnor med nya varor flera gånger i månaden.

“Våra kunder i Göteborg har länge efterfrågat ett större utbud av Filippa K. Nu får alla killar en helt egen butik på Södra Larmgatan, samtidigt som vi ökar utbudet för tjejer i Victoriapassagen.” säger Anders Wiberg, VD för Filippa K.
Den nya konceptbutiken för män ligger i hörnet Södra Larmgatan och Västra Hamngatan mitt i Göteborgs nya område för design och mode.
”Vi är verkligen glada att äntligen kunna erbjuda Göteborg hela vår herrkollektion. Området kring Södra Larmgatan är så spännande och vi har lyckats få en otroligt vacker butik som kombinerar både tradition och attityd. Här finns både tidlös elegans och modern trendkänslighet – precis som i vårt mode.” säger Filippa Knutsson, Creative Director.
För den specialdesignade butiksinredningen står AARO Arkitekter, som med varsam hand gjort om Styrbjörn Öhmans klassiska antikvariat till en modern och stilren konceptbutik som andas Filippa K i varje detalj. Med sina 111 kvadratmeter, stora, höga fönster och över 4 meters takhöjd präglas konceptbutiken av ljus, rymd och minimalistisk elegans med sobra vita väggar, rena ytor i vit Corian och golv av vit Carreramarmor.
På kvällen den 23 november invigde Filippa K den nya konceptbutiken med en exklusiv tillställning för särskilt utvalda gäster inom mode, media, musik och konst. DJ var göteborgaren Rasmus Wingård, chefsdesigner för herrmode hos Filippa K.

För mer information och bilder, kontakta gärna

Pär Zetterberg
PR and Information Manager
Phone: +46 8 615 7000
Email: par.zetterberg@filippa-k.se

Filippa K är ett växande svenskt modemärke med särpräglad design som står för stil, enkelhet och kvalitet – smart mode som kombinerar tidlös design med modern trendkänslighet.
Filippa K har runt 300 anställda och säljs av ca 750 utvalda återförsäljare i Skandinavien, Europa, Nordamerika, och Australien. Dessutom driver vi ett växande antal Filippa K concept stores i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Belgien och Tyskland.