First Edition Pictures

​Filmen Krigarnas Ö kommer nu på Plejmo i din mobil

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 00:01 CEST

Emil Jonsviks film lanseras samtidigt som filmen Star Wars  på Magine bolaget Plejmo.

- Vi lanseras i hop med Star Wars och Tarantinos nya film ”The hateful Eight”.

- Riktigt roligt och spännande att nu lanseras så brett och stort säger Emil Jonsvik, regissör av filmen Krigarnas Ö.
Extra roligt med en sådan Arty och annorlunda film som Krigarnas Ö, där vi verkligen vänder upp och ner på allt som har med filmdistribution att göra och så kommer vi ut brett.

- ”Jäkligt jäkligt mörkt och jäkligt jäkligt bra”, såg jag ett citat på nätet om filmen. Det gillade jag verkligen berättar Emil Jonsvik.

- Vi på Plejmo stöttar både nya och etablerade nordiska producenter, säger Annica Lindeberg.

- Lokalt innehåll är väldigt viktigt i samklang med produktioner från Hollywood och utländska Independentbolag. Vi tycker att film ska vara lättillgängligt för alla och att du ska kunna se film både på din mobil, din surfplatta, dator eller Smart-TV - när du vill och var du vill. Vi på Plejmo driver den digitala utvecklingen och möjliggör just detta säger Annica Lindeberg, ansvarig för inköp av innehåll på Plejmo.

- Något jag brinner för är enkelhet och vi måste enkelt kunna se filmen på mobil, surfplatta och dator. Detta är någon Plejmo ligger i framkant med och vi ser fram emot ett spännande samarbete avslutar Emil Jonsvik.

Inom kort kommer vi att sätta igång vår nästa långfilm ”Confession” - en riktigt spännande thriller och som blir Emils första engelskspråkiga film.

Lanseringen av Krigarnas Ö görs nu i Sverige av Plejmo, SF Anytime, Canal digital, Telia, Comhem, Bredbandsbolaget  mfl.

PRESSBILD 1
Foto: Pernilla Pettersson

PRESSBILD 2.
Foto: Linnea Lindblad

KRIGARNAS Ö
Den flerfaldigt prisade Film regissören Emil Jonsvik berättar en historia om när en tonårig flickas ungdomslek med nya vänner på en idyllisk skärgårdsö blir livsfarlig. För att rädda henne tvingas fadern gå med i leken - med ödesdigra konsekvenser som följd. Kim Bodnia (Bron), Mats Helin (Tic Tac) & Line Verndal (Himmelblå)

Mer information hittar ni på www.krigarnasO.com
Emil Jonsvik - emil@jonsvik.com - 0735266493 - www.jonsvik.com

Företaget startades 2010 i samband med den flerfaldigt prisbelönta långfilmen 7X-lika barn leka bäst producerades. Krigarnas Ö blir bolagets andra film. First Edition Pictures är ett Independentbolag där vi har som mål att fortsätta vara drivande i Norden med att skapa långfilmer med fokus på berättelsen och skådespel.  Med detta vill vi sätta svensk film på kartan över hela världen.