Universal Music Sweden

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2014 20:10 CET

LEAVE THE WORLD BEHIND

Världspremiär på South by Southwest (SXSW) Festival

Swedish House Mafia har idag gått ut med ett första klipp från den kommande dokumentärfilmen ‘Leave The World Behind’ på http://leavetheworldbehind.com

Premiären av filmen kommer äga rum den 12:e mars klockan 18.00 under South by Southwest i Austin Texas som en del i den populära filmfestivalen, vilken äger rum parallellt med musikfestivalen.

‘Leave The World Behind’ är en musikdokumentär där vi får vara med och bevittna när Steve Angello, Sebastian Ingrosso och Axwell bestämmer sig för att bryta upp och gå skilda vägar. I unika bilder får vi sedan följa med på trions legendariska “One Last Tour”. En turné som gick till historien som den hittills största i sitt slag, med över en miljon sålda biljetter.

‘Leave The World Behind’ är regisserad av Christian Larson.

Från och med idag släpps exklusivt extramaterial på http://leavetheworldbehind.com

Titta på klippet från ‘Leave The World Behind’ här: http://youtu.be/6CuC5FTmfOI

Titta på den officiella trailen här: http://www.youtube.com/watch?v=CGBNJmxJPTc