Voddler

Filmen om Swedish House Mafia har premiär idag på Voddler – första samarbetet mellan musikjätten EMI och filmtjänsten Voddler

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 07:39 CET

”Take One”, dokumentären om svenska house- och DJ-gruppen Swedish House Mafia, får nu på fredag sin Skandinavien-premiär på Voddler. Filmen markerar första samarbetet mellan musik­bolaget EMI och filmtjänsten Voddler, som nu diskuterar att föra ut EMIs många andra musik- och konsertfilmer till de nordiska film- och musikälskarna.  ”Take One” är även första filmen i HD-kvalitet som visas på Voddler.

”Take One” berättar historien bakom svenska musikexportsuccén Swedish House Mafia och deras väg mot världssuccé. DJ-kollektivets medlemmar Steve Angello, Axwell och Sebastian Ingrosso följdes under två år av filmaren Christian Larsson. Filmen dokumenterar deras turnerande men även arbetet bakom albumet ”Until One” och monsterhitten ”One”.

- Swedish House Mafia är stjärnor på världens dansgolv och på de allra största housefestivalerna. Filmen visar deras liv och arbete, och vi letade efter ett bra sätt att få filmen att nå ut till så många musikfans i Norden som möjligt. Voddler var det naturliga valet, och vi är extra glada att de även kan visa filmen i HD-kvalitet, säger Stefan Blom, VD på EMI Music Nordic.

Filmen markerar även början på ett tänkt samarbete mellan EMI Music Nordic och Voddler.

- EMI har en skatt med musik- och konsertfilmer som vi vill hjälpa till att föra ut till de nordiska konsumenterna. Vi ser fram emot en lyckad lansering av ”Take One” och att sedan börja lägga gemensamma planer, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

Se filmen här: http://www.voddler.com/movie/info/2780825738278690305/take-one---a-documentary-film-about-swedish-house-mafia-hd/

”Take One” blir den första film som Voddler visar i HD-kvalitet. Voddler uppgraderade nyligen sin spelare för att stödja ”high definition”.

Om Voddler:
Filmtjänsten Voddler erbjuder de bästa filmerna och serierna lagligt direkt till internetkopplade enheter. På Voddler kan du se både hyrfilm och annonsfinansierad gratisfilm, var och när du vill, med kvalitetstitlar från världens ledande filmbolag. Voddler grundades 2005 i Stockholm, och bygger sin tjänst på en patenterad teknologi för strömmad film som gör det billigare och effektivare att visa film ju fler kunder man har. Voddler finns tillgängligt i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Voddlers affär är att erbjuda en premiumtjänst för tittare, innehållsägare och annonsörer.

Om EMI Music
EMI Music är ett av världens ledande musikbolag och representerar artister som spänner över alla musiksmaker och genrer. Dess lablar/ettiketter är bl a  Angel, Astralwerks, Blue Note, Capitol, Capitol Latin, Capitol Nashville, EMI Classics, EMI CMG, EMI Records, EMI Records Nashville, Manhattan, Mute, Parlophone och Virgin