SRTS AB

Fin uppkörning för John Bryant-Meisner.

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 16:07 CET

Pressmeddelande                                           Stockholm 14 november 2011

Fin uppkörning för John Bryant-Meisner.

John Bryant-Meisner, 17 år gammal, medlem av Svenska Landslaget i Racing körde de två sista deltävlingarna i Formula Renault 2.0 ”Wintercup” på banan Rockingham i England i helgen som gick. Han slutade på 9de plats efter 2 helger och 6 deltävlingar som löpte under svåra förutsättningar i ett blött och kallt England.

”Wintercuppen” i England är den sista större Formel Renault 2.0 tävlingen som går under säsongen. Här testar många nya förare sina kunskaper inför nästa års säsong. John har kört Formel Renault Eurocup och Formel Renault NEC - serierna under säsongen där han slutade på 15de resp 5e plats i serierna. John är medlem i Svenska Landslaget i Racing.

Tävlingarna genomfördes på banorna Snetterton och Rockingham med 29 deltagare från hela Europa vid 6 deltävlingar under två helger. De sista två deltävlingarna genomfördes på Rockinghambanan nu i helgen som gick i ett väder som är typiskt för årstiden i England. Kallt med tidvis regn och upptorkande förhållanden vilket ger svåra körförhållanden och chansartad tävling. Efter en halvbra tidskvalificering startade John från 15e startruta i race 1 där han körde upp sig till 7e plats efter en mycket kvalificerad körning. I race två statade han på 13e plats och slutade 8.

John Bryant-Meisner ingår som förare i teamet Koiranen Bros. Koiranen etablerades 1997 och är ett av de ledande teamen inom Europeiska Formula Renault 2.0 serien. Team Koiranen vann Team-mästerskapet i Eurocup 2.0 under säsongen 2011 och är ett av de absolut högst presterande teamen i Europa. Koiranen strävar efter att serva, utveckla och förbereda lovande förare för en fortsatt Formel karriär. Närmare 80 % av alla som kör Formel 1 idag har tidigare tävlat i klassen.

– En svår bana när det är sådana här förhållanden som rådde nu. När banan torkar upp finns mycket små möjligheter till omkörningar utan för det torra ”spåret”. Jag hade god fart och efter omständigheterna gick det bra. Det här var de sista tävlingarna för min del i Formel Renault 2.0 och jag ser fram emot nästa säsong i F3, säger John Bryant-Meisner.

För ytterligare information:

Tom Bryant-Meisner, tel. mobil. 0708-35 30 31 eller E-post: tombryantmeisner@gmail.com

Besök även:  www.koiranenbros.net