Tedestrand coaching AB

Fina ord om visuell samtalsterapi!

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2012 11:22 CET

Fick ett fint sms av en klient i veckan. Fakta om klienten är följande; Alkoholproblem som accelererat de senaste åren. Kontaktade mig, vi har därefter träffats fysiskt två gånger och haft två Skypesamtal. Totalt fyra samtal.

Alla som arbetar med alkoholproblematik anser nog att det är omöjligt att få någon att stoppa ett långvarigt alkoholproblem och hålla fast vid det efter så få samtal - och så kort process. Det är möjligt om man har en karta till hjälp, annars håller jag med om att det nästintill är omöjligt.

Jag har dessutom flera liknande exempel på osedvanligt snabba processer som håller. Läs mer här... Orden som klienten använder är väldigt stora förstås. Man ska förstå känslan av att ha lyckats bryta något av det svåraste som finns i i livet på ett enkelt sätt när man läser de stora orden:) Fint är det i alla fall. Så här skrev hon:

"Ville bara säga att jag står ute och målar soluppgången. Du borde få Nobelpriset! Det här är så starkt lim! Jag vill föreläsa om det här om jag får. Stort tack för att du finns! Kris
tin

FAKTA: Visuell samtalsterapi genom Tedestrand-Metoden skapades av Anders Tedestrand efter en lång egen process där detta var nödvändigt för att nå ett värdigt liv.

Metoden är precis utväderad av Linköpings Universitet och rapporten har granskats av Anders Tedestrand. Den slutgiltiga rapporten efter ev. korrigeringar väntas vara presenterad inom den närmaste veckorna. För mer information kontakta Anders Tedestrand mobil: 073-810 82 35 email: anders.tedestrand@gmail.com webb: www.tedestrandmetoden.se

TEDESTRAND-METODEN

www.tedestrandmetoden.se