Danisco

FINAL ADOPTION OF NEW EU SUGAR REGIME AND TRANSITIONAL MEASURES

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2006 15:38 CET

Danisco issued a stock exchange notice on 9 February 2006 about the expected new EU sugar regime, in which we outlined the planned efficiencies to safeguard the sugar business for the future, in particular to help ensure the future stabilised earnings level of DKK 525-675 million calculated at today's energy prices.

Danisco is currently negotiating with the employees at the workplaces that are planned to be closed as part of the efficiencies.

--------------------------------------------------------------------
NY SUKKERMARKEDSORDNING OG OVERGANGSBESTEMMELSER NU ENDELIGT VEDTAGET

Danisco udsendte den 9. februar 2006 fondsbørsmeddelelse om den forventede nye sukkermarkedsordning med redegørelse om de planlagte effektiviseringer, der skal fremtidssikre sukkervirksomheden og herunder specielt medvirke til at sikre det fremtidige stabiliserede indtjeningsniveau på 525-675 mio. kr. målt med dagens energipriser.

Danisco forhandler for øjeblikket med medarbejderne på de arbejdssteder, der er planer om at afvikle som led i effektiviseringen.

Click her for the full release
Læs mere (den danske version er vedhæftet i en PDF fil): : http://www.1-1portal.dk/c.aspx?l=186752&u=2828