Amazing Leaders AB

Financial Life Coaching – nytt vapen i kampen om svenskars förmögenheter

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 15:51 CEST

Nöjdare, trognare och tryggare kunder – hur får man det som finansiell rådgivare?

Med hjälp av Financial Life Coaching får private bankers och rådgivare som förvaltar privata förmögenheter ett nytt, effektivt verktyg i kampen om svenskars kapital.

I en tid då kunder ställer allt högre krav och ofta anlitar flera olika rådgivare behöver den finansiella sektorn nya metoder för att behålla trogna kunder och samtidigt få förtroende att förvalta större andel av kapitalet.

Financial Life Coaching är ett sätt att överbrygga gapet mellan det tekniska kring investeringar och det pengar faktiskt kan bidra med när de används som ett medel att leva det liv man önskar. Men då långt ifrån alla vet vad de egentligen vill göra med sina pengar – eller liv – kan ett coachande förhållningssätt hos den finansiella rådgivaren göra stor skillnad för hur nöjd kunden upplever sig med sina investeringar.

I höst lanserar Amazing Leaders Financial Life Coaching för den finansiella marknaden i Sverige, i samarbete med Dr Mariah Nemeth, upphovskvinnan till Financial Life Coaching i USA och författare till boken The Energy of Money.

- Det är en unik möjlighet för alla som förvaltar stora förmögenheter och som vill kunna erbjuda en extra service genom att hjälpa kunden göra investeringar som inte bara är lönsamma och säkra. Pengar i sig gör inte alltid människor lyckliga, men med bra rådgivning kan de användas på ett sätt som bidrar till större tillfredsställelse. Coachning är ett effektivt verktyg att hjälpa kunden flytta fokus från pengarna i sig till vad de kan ge för möjligheter, säger Pia Santesson och Ursula Nyquist på Amazing Leaders.

Att det verkligen är ett effektivt verktyg intygar Duncan R Glassey, en av Storbritannines högst rankade finansiella rådgivare, som använt sig av Financial Life Coaching de senaste åren.

- Kunder som upplever att de får hjälp att göra investeringar som bidrar till ökad glädje och livskvalitet blir ofta både nöjdare och trognare. De rekommenderar dessutom gärna sin rådgivare till sin bekantskapskrets, säger han.

För mer information om lanseringen av Financial Life Coaching för den finansiella sektorn i Sverige, kontakta:

Pia Santesson, Amazing Leaders, +46 708 111 511 pia.santesson@amazingleaders.se

Ursula Nyquist, Amazing Leaders, +46 702 277 863 ursula.nyquist@amazingleaders.se

Amazing Leaders stöttar ledare och organisationer att ta sina idéer och visioner till konkreta resultat. Vi kombinerar beteendevetenskaplig kunskap med en förmåga att snabbt sätta oss in i de affärsutmaningar som våra uppdragsgivare står inför. Flera av coacherna är tränade och certifierade genom Academy for Coaching Excellence.

www.amazingleaders.se