Finax

Finax i Helsingborg nyanställer och investerar

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2006 08:00 CEST

Med nye chefen Mats Karlefeldt vid rodret satsar Finax på vidareutveckling av verksamheten. En ny produktutvecklingschef är anställd och nu rekryteras fyra nyckelpersoner till avdelningarna för marknad och försäljning. Samtidigt investeras det i ny teknik i müslifabriken samt ett stort nytt lager.

- Vi satsar medan andra livsmedelsföretag i regionen drar ned på personal eller lägger ner. Konsumenterna verkar ganska förvirrade av alla modedieter som råder och vi tror att mat enligt vårt motto ”sunt och gott” blir än mer efterfrågat, säger Mats Karlefeldt.

Tjänsterna som ska tillsättas är: Nordisk produktchef för frukost- och mellanmålsprodukter, Nordisk produktchef för bak- och matlagningsprodukter, Försäljningschef Sverige och Projektledare B2B till säljavdelningen.

Förutom produktion av egna frukost- och mellanmålsprodukter, mjöl, mjölmixer och det glutenfria sortimentet fortsätter Finax att sälja och marknadsföra ViktVäktarnas müsli och flingor. Också dessa produkter bygger på en filosofi att maten ska ge balanserad näring för att leva upp till konsumenternas förväntningar.

För mer information var god kontakta:
Mats Karlefeldt, Finax tel 0733-170595.
Bilder för fri publicering: www.finax.se /Pressrum.

Familjeföretaget Finax AB i Helsingborg utvecklar och marknadsför spannmålsbaserade livsmedel som müsli, brödmixer och mjöl. I slutet av 70-talet lanserade Finax Sunt & Gott, den första svenska müslin som fortfarande är en av Sveriges mest välkända. Finax ingår i Abdon Mills som omsätter drygt 4,5 miljarder SEK och bedriver verksamhet i ett tiotal länder.