FINEST.SE

FINEST NIGHT OF SCHLAGER – STOCKHOLMS ALTERNATIV TILL EUROVISION

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 14:44 CET

Fredagen den 3 maj tar Finest.se schlagern ut på havet. Tillsammans med Alcazar, som återförenas för kvällen, och vår egen vinnare Charlotte Perrelli blir det en oförglömlig resa.

För att fira att Eurovision Song Contest entrat Sverige har finest.se och eventbyrån One37, i samarbete med Sea & Sky Travel, chartrat hela Silja Galaxy. Under ett dygn blir det maximalt med schlager, med artister som Alcazar, Charlotte Perrelli och Velvet.

”Idén till den här kryssning kom då vi hörde Loreens låt för första gången, i delfinalen förra året. Vi tänkte direkt att här har vi en vinnare. Så rätt vi hade! Denna kryssning var bokad redan innan Loreen vann i Baku, vi var säkra! ” säger Alexander Erwik, chefredaktör på finest.se. ”Att finalen går av stapeln i Malmö gör att Stockholm måste kontra med något. Vi anordnar därför The Finest Night Of Schlager, det kommer bli legendariskt.”

Den 3 maj 2013 lämnar Silja Galaxy Stockholm med destination Åbo. Ombord kommer det  att bjudas på schlagermusik, vinprovningar, tävlingar och happenings.

Med tio dagar kvar till den stora finalen i Malmö blir ”The Finest Night Of Schlager" en bra uppvärmning för de som inte kan få nog av schlager. Tillsammans med Alcazar, som återförenas endast för kvällen, Charlotte Perrelli, Velvet och flertalet andra artister blir schlagerfebern total. När kvällens uppträdanden är över kommer två av Stockholms främsta klubbar in och tar över festen.

”Att Alcazar återförenas för en kväll tillsammans med oss är höjden av Schlager! De är otroligt förväntansfulla och ser fram emot att möta publiken med en skräddarsydd show” säger Mia Jorpes, projektledare one37.

Boka biljetter på www.seaskytravel.se/web/the-finest-night-of-schlager/  alt på 08-440 59 90.

För frågor kring kryssningen, kontakta one37:

Mia Jorpes  M: +46(0)70-722 43 13  E: mia.jorpes@one37.se

För frågor kring Finest.se, kontakta:

Alexander Erwik, chefredaktör M: +46 (0)73- 448 66 78  E: alexander@finest.se

Finest.se listas som en av Sveriges bästa sajter, och placeras inom topp 30 i Internetworlds lista. Finest.se har haft en kraftig ökning i antalet besökare det senaste åren och är Sveriges just nu mest populära bloggcommunityn med 350 000 unika besökare i veckan.