Fingerprint Cards AB

FINGERPRINT CARDS FÅR NY ORDER FRÅN KOREA PÅ 3,1 MKR FÖR PASSERSYSTEM

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2006 10:47 CEST

Bolagets distributör i Sydkorea, Camos Tech Co. Ltd., har lagt ytterligare en order på fingerteknik värd 3,1 Mkr för leverans under 2006. Beställningen är en uppföljning på en order från februari och avser Fingerprint Cards kompletta identifieringssystem, som skall användas i passersystem för kontor, hotell och banker. Passersystemen är utvecklade av och marknadsförs av Camos Techs moderbolag Camos Co. Ltd. i Seoul.

Lars Lundgren Jr., marknadschef på Fingerprint Cards AB kommenterar: "Vi gläds med Camos Co. Ltd:s framgångsrika introduktion och att produkterna tagits så väl emot av marknaden".

Mr Bong Jae Park, VD på Camos Tech Co. Ltd säger: "Fingerprint Cards teknik har ett mycket gott rykte i Sydkorea tack vare dess robusthet och höga kvalitet". Mr Park fortsätter: "Att Fingerprint Cards levererar ett komplett integrerat system skiljer också ut dem från andra biometrileverantörer."

För ytterligare information kontaktas:
Lennart Carlson, VD Fingerprint Cards AB
031-607820, investrel@fingerprint.se
Fingerprint Cards AB, Box 2412, 403 16 Göteborg
www.fingerprint.se

Fingerprint Cards, noterat på börsens O-lista (FING B) och med huvudkontor i Göteborg, har utvecklat elektroniska system, som genom analys och matchning av individers unika fingermönster, fastställer den personliga identiteten. Systemen utgörs av mikrochips med algoritmer, som utan hjälp av extern processorkraft, läser av, lagrar och jämför fingermönster. Bolaget har utvecklat två typer av kapacitiva sensorer för avläsning av fingermönster, dels en extremt liten linjesensor och dels en s.k. areasensor. Till varje sensor har också såväl processorer som algoritmer utvecklats. Genom sin litenhet, låga strömförbrukning och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnad, kan tekniken implementeras i mycket små volymprodukter såsom smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga.