Finnair

Finnair 23 gånger per vecka till Japan från 31 maj

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 10:28 CET

Den 9 maj börjar Finnair flyga dagliga nonstop från Helsingfors till Tokyo, Nagoya och Osaka med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping. Finnair flyger till och från Japan med världens mest bränslesnåla tvåmotoriga långdistansplan i sin klass Airbus A330-300. Medelåldern är två år.

Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg pekar på fördelarna med dagliga nonstop:
– Det känns fantastiskt bra att vi återigen kan erbjuda fullskalig trafik mellan Helsingfors och Japan. Det gynnar främst affärsresenären och resebyråerna som får hundraprocentig flexibilitet tack vare att vi flyger dagligen. Det finns alltid ett Finnairflyg att välja på - oavsett veckodag och destination.

Från den 31 maj går Finnair upp från sju till 10 gånger i veckan till Tokyo. Finnair började flyga två gånger i veckan mellan Helsingfors och Tokyo 1983. Idag är Japan Finnairs i särklass största marknad.

Finnair till Singapore – en satsning med mersmak
Finnair är snabbast från Stockholm till Singapore. Det har bolaget varit sedan den 30 maj förra året. Då invigningsflög Finnair till sin tionde destination i Asien. Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg säger att satsningen har blivit en av Finnairs största succéer:
– Under fjolåret flög över 85 000 passagerare till Singapore via Helsingfors flygplats enligt Finavias egen statistik. Det är verkligen en "flygande" start för en ny destination.
Enligt Kenneth Gillberg är Finnairs främsta konkurrensfördel den snabbaste och rakaste vägen i kombination med dagliga förbindelser till Singapore. Flygtiden från Stockholm via Helsingfors är 13 timmar och 30 minuter. Från Göteborg flyger inget annat bolag snabbare till Singapore: 13 timmar och 50 minuter.
Singapore är definitivt ett av världens mest frekventa affärsresemål, men också en viktig gateway till Australien, Nya Zeeland och Oceanien. Destinationer som lockar allt från "back packers" till affärsresenärer. Finnairs australiensiska partner är flygbolaget Qantas. Singapore är också en smart gateway till Indonesien och Malaysia.

Missa inte Finnairs senaste kampanj!
Flyg från Stockholm, Göteborg och Norrköping! Fler erbjudanden och destinationer. Kolla med din resebyrå eller finnair.se!

Finnair PlusShop - handla för pengar eller poäng!
I Finnair PlusShops sortiment kan du välja mellan 2 500 olika produkter. När du har shoppat färdigt betalar du enkelt med dina Finnair Plus-poäng eller pengar. Du kan också kombinera pengar och poäng. Jag vill veta mer om Finnair PlusShop>