Finnair

Finnair dagligen till Delhi från 6 januari 2011

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 08:50 CEST

2010 09 09 Från den 6 januari 2011 börjar Finnair flyga dagligen till Delhi från Helsingfors med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn. Finnair flyger sträckan med nya tvåmotoriga och bränslesnåla Airbus A330-300 med plats för 269 passagerare i business- och ekonomiklass. Avgångstid från Helsingfors är 20:05 med ankomst dagen efter till Delhi 06:25. Returen går 10:50 och landar i Helsingfors 14:50. Finnair flyger till världens modernaste terminal T3 i Delhi.

Varannan på Finnairs Göteborgsflyg vidare till Asien
2010 09 09 Varannan passagerare ombord på Finnairs flyg mellan Landvetter och Helsingfors reser vidare till någon av bolagets nio destinationer i Asien. På 1990-talet var den siffran en av tio! Finnairs Göteborgschef Sten Sandberg förklarar varför så många resenärer bytt till Finnair:
– Det beror dels på att vi utökat antalet Asiendestinationer från en enda då till nio stycken idag, dels att vi flyger den rakaste och snabbaste vägen mellan Göteborg och Asien. Exempelvis är Finnair upp till sex timmar snabbare till Hongkong - enkel väg - jämfört med våra konkurrenter. För en frekvent affärsresenär är en så stor tidsvinst helt avgörande för att välja oss.
Under perioden januari till juli ökade Finnair trafiken mellan Landvetter flygplats och Helsingfors med 18 procent jämfört med samma period förra året. Finnair flyger 25 gånger i veckan mellan Göteborg och Helsingfors med smidiga förbindelser 240 gånger per vecka till Peking, Shanghai, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok och Delhi. Finnair är Europas tredje största bolag till Asien.

Därför är Finnair Nordens enda fyrstjärniga flygbolag

2010 09 09 Finnair är Nordens enda fyrstjärniga flygbolag enligt den internationella webbplatsen Skytrax, som granskar flygbolag. Det är ett forskningsföretag som bedömer kommersiella flygbolag och deras tjänster. Den senaste granskningen grundas på stickprov från 22 Finnairflygningar i Europa och Asien. Finnairs tjänster bedömdes på cirka 750 olika punkter vid varje flygning. Läs mer om undersökningen på

Helsingfors flygplats ännu mer barnvänligt
2010 09 09 Helsingfors flygplats satsar på barnen med flera välutrustade lekrum. Det senaste öppnade nyligen intill gate 38. Här kan barnen leka och rita. Föräldrarna kan värma barnmat i mikrovågsugnar och dessutom finns det möjlighet till blöjbyte. De andra lekrummen för barn finns vid utgångarna 15 och 20. Lekrummet i närheten av utgång 31 är dock tillfälligt stängt på grund av flygplatsens ombyggnad. Det öppnas igen före nyår.

Missa inte Finnairs Asienkampanj – Bangkok från 6 150 kr
2010 09 09 Just nu kan du flyga billigare till Asien med Finnair. Frånpriser inklusive skatter från Stockholm och Göteborg via Helsingfors: Bangkok 6150 kr, Peking 5880 kr, Delhi 4890 kr, Singapore 7985 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 7490 kr. Kampanjpriserna finns även från Norrköping mot ett pristillägg. Erbjudandet gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå!Jag vill veta mer om Finnairs alla erbjudanden>>

Flyg Finnair raka vägen till Jekaterinburg - spara tre timmar!
2010 09 09 Finnair flyger nonstop från Helsingfors till Jekaterinburg i ryska Uralområdet. Välj mellan tre klimatsmarta nonstop i veckan med Airbus A319, med bra förbindelser från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn. Flygtid: Tre timmar. Halva tiden jämfört med att flyga omvägen via kontinenten. Finnair flyger tisdagar, torsdagar och söndagar. Avgångstid: 23.50. Ankomst 05.55 lokal tid. Returen går måndagar, onsdagar och fredagar 06.50. Ankomst Helsingfors 07.00 finsk tid.