Finnair

Finnair er foran spareplanen

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2013 10:43 CEST

Finnair har nået spareplanen på 140 millioner euro et halvt år før tid og har netop afleveret regnskabet for andet kvartal 2013 med en omsætningsfremgang på 2,6 procent til 609,7 millioner euro og et driftsoverskud på 6,1 millioner euro. Hovedpointerne fra regnskabsaflæggelserne er, at der fortsat er en god vækst i Finnair, men indtjeningen har skuffet en anelse på grund af en svag yen i det forgangne kvartal. Det kan dog ikke ødelægge humøret hos Finnair nye administrerende direktør, Pekka Vauramo, der glæder sig over besparelserne.

– Jeg er særligt stolt af, at vi allerede nu har nået vores planlagte strukturelle ændringer og omkostningsbesparelser på 140 millioner euro. At nå det et halvt år før tid er resultatet af en kompromisløs og målrettet indsats af alle hos Finnair, siger Finnairs CEO, Pekka Vauramo, (billede).
Det er ingen hemmelighed, at Finnairs vækstmotor er Asien og i disse år især Kina. Og den asiatiske strategi fortsætter med uformindsket styrke.

– Vi er allerede stærke i Asien, og vi vil fortsætte med at investere på de asiatiske markeder. Kina er fortsat vækstmotoren med et stort efterspørgselspotentiale. Senest har vi åbnet en rute til Xián. Vores sommeråbninger til Xián og Hanoi er gået efter planen de første uger, siger Finnairs salgschef i Danmark, Robert Gustavsson.

Tocifret juli-vækst for Finnair i Asien

953.000 passagerer har i årets første syv måneder på egen krop mærket, hvordan det er at rejse med Finnair på den hurtigste rute fra Skandinavien via Helsinki til storbyer i Asien som Beijing, Shanghai, Hongkong, Xián, Hanoi, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore. Det er en tocifret vækst på 11 procent i forhold til årets første syv måneder af 2012. Efterspørgslen var i juli fortsat stigende på samtlige fire asiatiske markeder, Kina, Japan, Indien og Sydøstasien. Antallet af solgte sæder blev øget til 86,4 procent. Punktligheden var 90,7 procent. I alt fløj 166.000 passagerer med Finnair til Asien i juli. Efter årets første syv måneder ser det ud til, at Finnair i hele 2013 får sendt 1,6 millioner passagerer til Asien.

Finnair fejrer jubilæum til Beijing og Shanghai

For 25 år siden åbnede Finnair den første nonstop rute fra Europa til Beijing – som det første vestlige flyselskab i verden! Den historiske flyvning fandt sted 2. juni 1988. Ruteflyvningerne foregik en gang om ugen frem til 1992, hvor antallet af afgange fordobledes. I dag flyver Finnair dagligt fra Helsinki.  For ti år siden åbnede Finnair den første oneworld-destination til Shanghai – tre gange om ugen nonstop fra Helsinki. Nu flyver Finnair dagligt til Shanghai. Finnair flyver i dag til fem destinationer i Kina: Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing og Xián. Samtlige flyvninger med fleksible forbindelser fra København. Billede: Shanghai.

Guldsmed åbner i Helsinki Lufthavn

Har du lyst til at se på nye ure eller finde et smykke til kæresten, så kan du nu købe smykker og ure i Helsinki Lufthavn hos Finngold. Den finske kæde har åbnet to butikker i Terminal 2 ved gate 29 og 30. Blandt varemærkerne er smykker fra Swarowski, Pandora og Thomas Sabo samt ure fra Bering, Gant, Gucci og Michael Kors.

Finnair og Belavia i vellykket Minsk-samarbejde

Finnair og det hviderussiske flyselskab Belavia har begge oplevet en positiv udvikling på samarbejdet på ruten mellem Minsk og Helsinki siden august 2011. Det drejer sig om tre flyvninger om ugen med Belavias moderne Canadair CRJ 200 jet – hver mandag og torsdag med afgangstid 16.35 og søndag med afgangstid 09.50 fra Helsinki.
– Det er en vellykket satsning, som vores kunder sætter pris på, og som har gjort det enklere at rejse til Minsk takket være fleksible forbindelser fra København via Helsinki, siger Finnairs chef for Danmark, Robert Gustavsson.
Belavia Belarusian Airlines, som blev grundlagt i 1996, er baseret i Minsk, har en moderne nordamerikansk flyflåde bestående af ti Boeing 737 og fire Canadair CRJ200 jet (billedet).

Gå ikke glip af Finnairs flotte pristilbud

Netop nu har Finnair billige billetter till bl.a. Beijing, Bangkok, Nagoya, Osaka, Chongqing, Hanoi, Hongkong, Singapore, New York, Shanghai og Seoul med afrejse fra København.

Finnair: Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya,
Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi og Xi´an.