Finnair

Finnair: Fler flyg till och från Japan

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2014 13:38 CET

Fler flyg till och från Japan

Från den 1 april i år blir det ännu enklare att flyga till och från Japan. Då inleder Finnar ett samarbete med British Airways och Japan Airlines mellan Europa och Japan. Det handlar om gemensamma biljettpriser, flexiblare tidtabeller, möjlighet att kombinera flygbolagen, vilket ger fler alternativ.

Finnair flyger dagligen till Tokyo och fem gånger i veckan till både Osaka och Nagoya.

British Airways flyger dubbla dagliga från London till Tokyo.

Japan Airlines flyger dagligen från Helsingfors till Japan och från den 30 mars även mellan Tokyo Haneda och London.

Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg säger:
– Ett bra exempel på samarbete inom flygalliansen oneworld, som gynnar våra kunder.

Finnair till Tartu i Estland

Finnair flyger två gånger i veckan mellan Helsingfors och Estlands näst största stad Tartu. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping. Finnair och dess partner Flybe är den enda operatören som flyger på sträckan.

Rivstart för Finnair till USA

Finnair rivstartade januari 2014 med en uppgång av antalet passagerare till USA med 8,2 procent jämfört med samma period förra året. Fler och fler svenskar har upptäckt linjen.
Efter en månad i år har 127 700 passagerare valt att flyga den snabba vägen från Skandinavien via Helsingfors till Peking, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi och Singapore med Finnair. Därmed matchar bolaget förra årets siffror. Punktligheten var 84,2 procent.

Finnair Premium Lounge öppnar i vår

Under våren öppnar Finnair en helt ny lounge på Helsingfors flygplats. Loungen kommer att ligga i non-Schengenområdet, granne med den nuvarande Finnair loungen nära gate 36. Arkitekter är finländska dSign Vertti Kivi & Co. Den nya loungen kommer enbart vara tillgänglig för passagerare som har Finnair Guld eller Platinumkort, alternativt motsvarande nivåer i oneworld.

Skärpt kontroll under OS

Helsingfors flygplats skärper säkerhetskontrollen under OS i Sotji för alla passagerare som ska till Ryssland. Kosmetika och hygienartiklar ska checkas in som bagage på Finnairs alla flyg. Mediciner och barnmat får tas ombord. Taxfree i flytande form får endast tas ombord i särskilt förseglad säkerhetspåse. Skärpt kontroll gäller fram till och med den 23 februari.

60 flyg i veckan till Helsingfors

Finnair flyger upp till 60 gånger i veckan mellan Stockholm och Helsingfors. Måndag till fredag upp till åtta gånger per dag från Arlanda och upp till fyra från Bromma. Det ger hög flexibilitet i resandet.

Missa inte Finnairs erbjudanden till Asien

Nu är det läge att boka Finnairs förmånliga priser från Sverige till Asien som gäller tills vidare. Frånpriser Economy class:

Bangkok 5 620 kr
Peking 5 070 kr
Chongqing 5 070 kr
Delhi 5 120 kr
Hanoi 7 990 kr
Hongkong 5 800 kr
Nagoya 6 240 kr
Osaka 7 170 kr
Seoul 7 450 kr
Shanghai 5 970 kr
Singapore 6 350 kr
Tokyo 6 650 kr
Xi´an 5 570 kr

Business class till förmånliga priser

Flyg till specialpriser i Business Class till vissa destinationer i Asien, gäller tills vidare.

Bangkok 14 200 kr
Delhi 15 000 kr
Peking 18 050 kr
Hongkong 17 890 kr
Chongqing 18 850 kr
Nagoya 25 410 kr
Seoul 22 330 kr
Shanghai 19 550 kr
Singapore 20 930 kr
Tokyo 22 450 kr

Finnairs passagerare givmilda

Finnairs passagerare donerade 56 000 euro under jul- och nyårshelgens traditionella insamling för stöd till skolor i Asien. Totalt har Finnairs passagerare skänkt 1,2 miljoner euro sedan 1994.

Finnair 300 gånger i månaden till Asien!

• Peking
• Shanghai