Finnair

Finnair har utsett fyra ”Kvalitetsjägare”

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 13:10 CEST

Finnairs globala sökande efter oberoende rådgivare har nu avslutats. Fyra utvalda Quality Hunters har utsetts i Helsingfors i dag. Samtliga noga utvalda från inte mindre än 5.200 ansökningar från 89 länder.

Följande kvartett har utsetts till Finnairs kvalitetsjägare: danska Christina Lund Sørensen Danmark, Ella Marshall och Warren Singh-Bartlett England och Wolfgang Wagner Tyskland. Deras arbete för att bedöma flygplan, flygplatser och destinationer börjar i dag när debeger sig till Finnairs olika destinationer i Europa, Asien och Amerika under två månader.

De utvalda ska dela sina tankar och erfarenheter med världen via sina personliga bloggar på Rethink Quality´s webbplats www.finnair.com/ rethinkquality. Som läsare kan du kommentera deras bloggar eller rösta om titeln Top Quality Hunter och vinna en resa med Finnair för två personer mellan Europa och Asien

• Christina Lund Sørensen  är författare och tv-journalist från Köpenhamn. Hon rapporterade från den indonesiska valet till dansk TV.Förutom bevakning av politik och aktuella händelser har Christina skrivit om livsstilsfrågor.

• Ella Marshall är journalist. Hon har erfarenhet från många olika media och arbetar för närvarande som frilansande journalist för DesignHotels.com. Hon har bland annat skrivit för The Guardian. Hon bor i London.

• Warren Singh-Bartlett är född i Pakistan och har arbetat som lärare i Japan och journalist i Kina. Han är bosatt i Beirut och arbetar för bland annat The New York Times och Aishti Magazine.

• Wolfgang Wagner har studerat i Tyskland, Frankrike och USA, inklusive Harvard Business School. Efter 13 års arbete som konsult, bytte han till private equity-investeringar. Han har varit gift i 21 år och är far till två tonårsbarn. Han har alltid rest mycket i arbetet och pfritiden. Han bor nu utanför München.

För vidare information: Finnairs Sverigechef (mellanslag) Matias Sarkkinen, matias.sarkkinen@finnair.com

Finnair on Facebook: www.facebook.com/finnair

Finnair Group website: www.finnairgroup.com