Finnair

Finnair inför Economy Comfort

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 11:02 CEST

Under hösten 2014 lanserar Finnair Economy Comfort i främre delen av turistklasskabinen ombord på Finnairs interkontinentala flyg. Sittplatserna kommer att ge upp till 10 cm mer benutrymme, bekväma nackstöd, förstklassiga hörlurar samt ett rese-kit som innehåller ögonmask, öronproppar och tandborste. Economy Comfort ingår utan extra kostnad i bokningsklasserna Y, B och H.

Fler flög Finnair i augusti

Finnair redovisar ökning av antalet passagerare som flög med bolaget inom Europa, +9,7 % augusti månad 2014. Efter åtta månader i år har 1,1 miljon passagerare valt att flyga den rakaste vägen via Helsingfors till Peking, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Hanoi, Xian, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi och Singapore med Finnair. Punktligheten var 87,6 procent.

Finnair alltid nonstop till Tokyo

Finnair flyger upp till sju gånger per vecka mellan Helsingfors och Tokyo. Varje dag passerar miljontals människor genom tågstationerna Shinjuku och Shibuya. Stora neonskyltar lyser upp gatorna i alla regnbågens färger och flera höga skyskrapor med kasinon, restauranger, karaokebarer och lyxhotell. Morgondagens modetrender föds på gatorna och i butikerna i Nagameguro, Harajuku och Shimokitazawa.
I det pulserande Tokyo finns det unika oaser som kejsarpalatsets trädgårdar, det magnifika tempelområdet Asakusa eller ett traditionellt sento-spa. Missa inte höstfärgerna i de upplysta träden i en av stadens främsta attraktioner Rikugien-trädgården.
Finnair flyger till Naritaflygplatsen.

Finnair höjer resekomforten

I höst kommer måltiderna i turistklass ombord på Finnairs interkontinentala flyg att uppdateras med extra tilltugg på dagflygen, ett nytt urval av viner och ett kostnadsfritt glas mousserande vin. Underhållningssystemet i business- och turistklass uppdateras med ett modernare och mer intuitivt intryck samt med ett större urval av filmer, tv-program, tidningar, magasin och böcker.
Finnairs mobilapp, som lanseras först för Apple iOS-enheter och senare för andra plattformar, är avsedd att följa med resenären under hela resan. Här kan man få anpassad och uppdaterad flyginformation och lagra mobil-boardingkort. Appen kan användas för att checka in, välja sittplatser, köpa uppgraderingar, ta emot erbjudanden och se Finnair Plus-poängsaldot.

Sky Bistro mat på hög höjd

Nu introducerar Finnair ett nytt matkoncept inom Europa, Sky Bistro i ekonomiklass. Där kan resenären köpa en smaklig måltid anpassad efter årstiden. Måltiderna i Business class ingår som tidigare i biljettpriset för flyg i Europa.

Missa inte Finnairs erbjudanden till Asien

Boka Finnairs erbjudanden till Asien, som gäller tills vidare. Prisexempel ekonomiklass från Stockholm:

Bangkok 5 380 kr
Chongqing 5 080 kr
Delhi 5 150 kr
Hanoi 8 020 kr
Hongkong 5 830 kr
Nagoya 7 160 kr
Osaka 7 190 kr
Peking 4 630 kr
Seoul 7 470 kr
Shanghai 5 980 kr
Singapore
 6 370 kr
Tokyo 6 660 kr
Xián 5 280 kr

Business class till förmånliga priser

Flyg i Finnairs Business Class till Asien. Boka Finnairs erbjudanden som gäller tills vidare. Frånpriser Stockholm:

Bangkok 13 780 kr
Delhi 15 030 kr
Peking 18 060 kr
Chongqing 18 860 kr
Shanghai 19 080 kr
Hongkong 17 910 kr
Singapore 20 950 kr
Seoul 22 350 kr
Tokyo 24 180 kr
Nagoya 25 180 kr
Osaka 25 210 kr

Finnair 300 gånger i månaden till Asien!

• Peking
• Shanghai