Finnair

Finnair lanserar ny eposttjänst

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 11:11 CET

Inom kort börjar Finnair att skicka personligt anpassade mejl till dig inför varje flygresa du bokat med oss. De är främst anpassade efter din resklass, Finnair Plus-nivå och destination. Redan 14 dagar innan avresa får du det första mejlet.
Det innehåller bland annat info om hur mycket bagage du kan ta med ombord och en länk som du kan använda för att betala för eventuell övervikt. Du som flyger i Finnairs Business Class på våra interkontinentala flyg kan inom en snar framtid beställa alternativa menyer före flygresan. Det andra mejlet kommer dagen innan avresa och innehåller en länk för online check in. Du som flyger i Business Class och eller är medlem i Finnair Plus får info om förmåner som exempelvis snabbare säkerhetskontroller och var närmaste lounge ligger.

Finnair till Peking från 3 990 kr
Just nu kampanjar Finnair ett antal intressanta destinationer i Asien via Helsingfors. Frånpriser tur och retur inklusive skatter från Stockholm, Göteborg och Norrköping via Helsingfors vid bokning via finnair.se: Peking 3990 kr, Chiang Mai 7280 kr, Hongkong 5190 kr, Krabi 7750 kr, Koh Samui 8299 kr, Phuket 7955 kr, Singapore 6290 kr. Kolla priserna med din resebyrå. Begränsad sälj- och resperiod.
Missa inte Finnairs förmånliga erbjudanden om dagspendling mellan Bromma och Helsingfors från 1790 kr tur och retur över dagen vid bokning via finnair.se. Kolla priserna med din resebyrå. Boka före den 28 februari. Res fram till den 31 maj 2011.

Arja Suominen ny kommunikationschef hos Finnair
Nokias kommunikationschef Arja Suominen, 52 år, flyttar över till Finnair. Hon tillträder sin nya tjänst den 14 mars. Arja Suominen har varit Nokias kommunikationsdirektör sedan 2004. Senast har hon ansvarat för Telekomjättens globala information. Hon ersätter kommunikationsdirektör Christer Haglund, som blir VD för Finlands mässa i Helsingfors.

Finnair nyanställer och förstärker i Göteborg
Ronny Olsson, 47 år, förstärker Finnairs organisation i Göteborg. Han kommer närmast från Malmö Aviation, där han arbetat inom olika positioner under de senaste 15 åren.

Varför tackade du ja till jobbet på Finnair?
– För mig är Finnair ett välkänt internationellt kvalitetsbolag med en klart utstakad affärsmodell: Asien. Min ambition är att få ännu fler nya och befintliga kunder att upptäcka Finnairs breda utbud av förbindelser till Fjärran Östern.

Vad visste du om Finnair?
– Efter 20 år i branschen har jag bra koll på konkurrenterna. Finnairs smarta satsning på Asien har naturligtvis inte undgått mig.

Vad är Finnairs styrka anser du?
– Modern flygplansflotta och Helsingfors som hub. Det är den rakaste och snabbaste vägen till Asien. Lägg till detta utbudet till Fjärran Östern från Helsingfors. Från den 15 juni handlar det om 300 avgångar per månad!

Vilket är ditt favoritresmål?
– Jag lyfter gärna fram ett av Finnairs starkaste resmål Hongkong. En destination som har allt tycker jag. Från den 15 juni flyger Finnair dit tolv gånger i veckan nonstop från Helsingfors.

Vinn en resa för två till Delhi med Finnair
Nu har du chansen att vinna en fantastisk semester i Indien för två med Finnair. Priset utgörs av flygbiljetter tur och retur till Delhi och två nätters logi på sagolika Vivanta by Taj – Ambassador, mitt i New Delhis hjärta. Det handlar om legendarisk gästfrihet i imponerande omgivningar, en garanti för en oförglömlig upplevelse. Mer information om Taj Hotels and Resorts Group finns på Finnair Plus Partner-portalen. Jag vill anmäla mig till tävlingen direkt>>

Snabbare till och från New Delhi med Airport Express
Glöm timslånga taxifärder till och från Indira Gandhi flygplatsen i New Delhi. I dagarna ansluts nya tunnelbanan från flygplatsen med New Delhi's centrum. Den två mil långa linjen mellan Indira Gandhi International Airport och New Delhi Railwaystation tar 20 minuter. Delhi Airport Metro Express har sex stationer - New Delhi Railway Station, Shivaji Stadium, Dhaula Kuan, Delhi Aero City, Indira Gandhi International (IGI) Airport och Dwarka Sec-21. Enkel biljett kostar 21 kronor. Finnair flyger dagligen till Delhi.