Finnair

Finnair och Cathay Pacific till Ho Chi Minh City

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 10:40 CEST

Förra året slog Helsingfors flygplats nytt passagerarrekord igen. Orsak: Finnairs exempellösa framgångar med Asientrafiken. Nu satsar Finavia, finska luftfartsmyndigheten, 150 miljoner kronor på att ytterligare förbättra trafikmiljön och säkerheten. Det innebär bland annat en omfattande upprustning av två runways. Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg förklarar satsningen:

– Helsingfors flygplats har stärkt sin position som Nordens och norra Europas ledande gateway för resor mellan Europa och Asien. Luftfartsmyndigheten Finavia vill därför rusta upp start- och landningsbanorna inför en kommande expansion av trafiken. Nästa år börjar exempelvis Finnairs oneworld-partner Japan Airlines att flyga mellan Helsingfors och Tokyo fyra gånger i veckan i samarbete med oss. Lägg till detta att Finnair har fler asiatiska destinationer på radarskärmen. Vi väntar bara på rätt läge att köra igång.

Finnair och Cathay Pacific till Ho Chi Minh City
Sedan den 25 mars flyger Finnair dagligen till Ho Chi Minh City i Vietnam i samarbete med Hongkongbaserade Cathay Pacific – ett av fem flygbolag som har fem stjärnor enligt Skytrax*. Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg ser fördelar för både affärsresenärer och turister:
– Ho Chi Minh City är Vietnams ekonomiska centrum, där många svenska företag har tillverkning främst inom textil och konfektion. Vietnam är ett växande turistland. Vårt dagliga samarbete med Cathay Pacific, med smidiga förbindelser via Hongkong från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping, är en perfekt produkt.

Cathay Pacific erbjuder alltid tre klasser ombord. First class, business class och ekonomiklass. Jag vill veta mer om Cathay Pacific>>

*Skytrax är världens största konsumentsajt för flyg. 725 flygbolag har bedömts. Finnair har fyra stjärnor enligt den senaste mätningen tillsammans med 30 andra flygbolag. Jag vill läsa mer om Skytrax>>

Finnair till Toronto från Helsingfors 24 maj
Den 25 mars började Finnairs officiella sommartidtabell. Finnair flyger till Bergen mellan 3 juni och 21 september, Krakow mellan 29 mars och 30 september, Ljubljana mellan 9 april och 26 oktober och Venedig mellan 30 mars och 12 augusti. Finnair premiärflyger också till Dubrovnik mellan den 2 april och 27 oktober samt till Toronto mellan den 24 maj och 9 september. American Airlines flyger - i samarbete med Finnair - från Helsingfors till Chicago mellan 15 juni och 27 oktober. Lägg till detta Finnairs nya och permanenta linje till världens största stad Chongqing från den 9 maj. Det blir fyra flyg i veckan från Helsingfors, alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping.

Uppgradera till Business class för 35 000 poäng
Nu kan du använda dina Finnair Plus-poäng för att göra resan både bekvämare och lyxigare. Som Finnair Plus-medlem kan du uppgradera till Business class till Bangkok för 35 000 Finnair Plus-poäng (normalt 55 000 poäng). Du betalar alltså för en biljett i turistklass men reser bekvämare i Business class. Uppgradera före den 30 april och avsluta din resa senast den 31 juli.

Missa inte Finnairs senaste kampanj! Flyg från Stockholm, Göteborg och Norrköping! Fler erbjudanden och destinationer. Klicka på bilderna! Gäller vid bokning via finnair.se. Kolla med din resebyrå!