Finnair

Finnair och oneworld kampanjar över Atlanten

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 10:43 CEST

Nu har oneworld-bolagen Finnair, American Airlines, British Airways och Iberia gått samman och sänkt priserna rejält till 16 av Nord- och Centralamerikas mest besökta destinationer.

Erbjudandet gäller både i Business class och Economy class. Boka senast den 16 september och res ända fram till den 15 april 2014. Prisexempel tur och retur Business class 15 120 kr och Economy class 5380 kr till New York. Priserna inklusive skatter och avgifter. Följande destinationer ingår i kampanjen: Boston, New York, Chicago, Miami, San Francisco, Seattle, Vancouver, Los Angeles, Montreal, Denver, Las Vegas, San Juan, Houston, Cancun och Honolulu. Läs mer>>

Finnair utökar till Tallinn från Bromma
Finnair och partnern Flybe utökar trafiken från Bromma till Tallinn med ytterligare en frekvens. Det innebär upp till tre avgångar per dag fem dagar i veckan från Stockholm. Finnairs Skandinavienchef Kenneth Gillberg säger:
– Beläggningen ombord har ökat stadigt varje månad sedan starten för två år sedan. Detta tack vare att vi flyger från centrala Bromma flygplats. Nya avgångstiden blir 18.45 och med ankomst till Tallinn
20.45.

65 000 fler till Asien via Helsingfors i juli
Efter sju månader i år har 985 000 passagerare valt Helsingfors flygplats som sin gateway till Asien. Det är 65 000 fler än under samma period 2012. Helsingfors behåller därmed sin ställning som norra Europas i särklass största gateway till Asien och Europas fjärde största till Japan. Det visar flygplatsägaren Finavias officiella statistik för juli 2013.
Mest ökade trafiken till Kina +18,7 %, Indien + 7,9 %, Sydkorea +7,8 %, Hongkong +7,3 %, Thailand +1,9 %. Finnairs nya destination Hanoi, som startade den 14 juni, har hittills haft 8400 resenärer. Flest passagerare flög till Japan, Kina och Thailand.

Finnair förstärker samarbetet till Asien
Den 1 juli i år stärktes banden mellan Japan Airlines, British Airways och Finnair när det gäller samverkan mellan Asien och EU. Då integrerades Finnair med de båda bolagen i dess partnerskap mellan Asien och Europa. Syftet är att erbjuda bättre förbindelser mellan de båda kontinenterna samt stärka konkurrensen gentemot andra flygallianser. Japan Airlines och British Airways har framgångsrikt jobbat ihop sedan i oktober förra året. Nu är Finnair ny partner. Något som Japan Airlines VD Yoshiharu Ueki gillar:
– Finnairs partnerskap är ett stort steg för oss och kommer att förbättra alliansens effektivitet avsevärt mellan EU och Asien tack vare ett ännu bredare linjenät och fler avgångar.

Ny relaxavdelning på Helsingfors flygplats
Nu kan du vila ut mellan flygen på Helsingfors flygplats vid Gate 31. I början av september är den nya relaxavdelningen utrustad med fåtöljer och bekväma sovstolar. Inredningskonceptet går helt i finsk designtradition. Finavia, som äger flygplatsen, står bakom satsningen och vill gärna ha in dina synpunkter på den nya servicen.

Missa inte Finnairs specialerbjudanden till Asien
Just nu kan du boka Finnairs förmånliga priser till bland annat Bangkok, Shanghai, Tokyo och Delhi för avresa från Stockholm, Göteborg och Norrköping. Läs mer!

Finnair flyger 320 gånger i månaden till Asien!

Peking, Shanghai, Chongqing, Hong Kong, Tokyo, Nagoya,
Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi och Xi´an.