Finnair

Finnair ökar urstarkt till Japan och Sydkorea

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 10:50 CET

Finnair har fått en flygande start på det nya året till Asien. Bokstavligt talat. Antalet passagerare till Sydkorea ökade med hela 93 procent under januari 2011 jämfört med samma period förra året. Antalet resenärer till Japan ökade med 33 procent under samma period.

Det visar årets första månadsstatistik från Finavia, finländska luftfartsverket, avseende interkontinental trafik via Helsingfors flygplats. Totalt flög 119 000 till Asien under januari i år. Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen kommenterar:
– Januari var en urstark månad för oss. Finavias statistik gäller i stora drag även för Sverige. Bangkok är också en stor destination från Sverige under vintertid. Om den positiva trafikutvecklingen till Japan håller i sig kan Finnair nå en halv miljon resenärer till Tokyo, Nagoya och Osaka i år. Från den 27 mars i år flyger Finnair nonstop 21 gånger i veckan till Tokyo och Osaka samt Nagoya - en destination som Finnair då kommer att bli störst till från Europa!
Finavias statistik januari 2011: Seoul +93%, Japan +33% och Thailand +2,5%.

Finnairs passagerare skänker 450 000 kr till Unicef
Finnairs och Unicef Finlands "Change for Good-kampanj", som genomförts under under en och en halv månad, inbringade inte mindre än 450 000 kronor. Pengarna går till Unicefs:s program för rent vatten och ren miljö åt barn i Indien. Det treåriga programmet betonar vikten av renhållning och hygien.

Nu har nya Finnair Shop Tax-free öppnat i Helsingfors
Nu har nya Finnair Shop Tax-free i två våningsplan öppnat. Du hittar den på samma plats som tidigare – mitt emot gate 28. Finnair Shop Tax-free har ett brett utbud av bland annat utsökta viner, godis och leksaker, presentartiklar, parfym och kosmetikaprodukter. Vid avresa till destinationer utanför EU är alkohol- och tobaksprodukter skattefria.

Vinn en resa för två till Delhi med Finnair
Nu har du chansen att vinna en fantastisk semester i Indien för två med Finnair. Priset utgörs av flygbiljetter tur och retur till Delhi och två nätters logi på sagolika Vivanta by Taj – Ambassador, mitt i New Delhis hjärta. Det handlar om legendarisk gästfrihet i imponerande omgivningar, en garanti för en oförglömlig upplevelse. Mer information om Taj Hotels and Resorts Group finns på Finnair Plus Partner-portalen. Jag vill anmäla mig till tävlingen direkt>>

Tjäna in Finnair Plus poäng på Radisson Blu

Finnair Plus senaste medlem är Rezidor Hotel Group. Företaget driver 400 hotell i lyx- och mellanklassegmentet utspritt över Norden, Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien. Totalt 62 länder. Ett av de mest kända hotellen är Radisson Blu i Hamburg, som är integrerat med Hamburg Congress Center. Det är stadens högsta hotell och nyrenoverat för en halv miljard kronor. Marknadschef Martin Melzer hälsar alla Finnair Plus medlemmar välkomna att tjäna in bonuspoäng:
–Trots att Rezidor gick med i Finnair Plus bonusprogram i oktober förra året har vi redan märkt av att medlemmarna i allt större omfattning hittar hit. Vi erbjuder 556 rum i tre olika kategorier, två restauranger och ett stort urval konferensrum. Närheten till Hamburgmässan och det centrala läget – ett stenkast från Alstersjön - är vår främsta konkurrensfördel. Följande hotell ingår: Radisson Blu, Country Inn, Hotel Misioni, Park Inn och Regent.

Dagspendla till Helsingfors från 1 790 kr med Finnair
Missa inte Finnairs förmånliga erbjudanden om dagspendling mellan Bromma och Helsingfors från 1790 kr tur och retur över dagen vid bokning via finnair.se. Kolla priserna med din resebyrå. Boka före den 28 februari. Res mellan den 21 februari och 31 maj 2011.
Just nu kampanjar Finnair ett antal intressanta destinationer i Asien och Oceanien via Helsingfors. Frånpriser tur och retur inklusive skatter från Stockholm, Göteborg och Norrköping via Helsingfors vid bokning via finnair.se: Bangkok 5690 kr, Delhi 4390 kr, Peking 4390 kr, Hongkong 5390 kr, Ho Chi Minh City 7390 kr, Seoul 5590 kr, Shanghai 5690 kr, Nagoya 5590 kr, New York 3890 kr, Osaka 5590 kr, Tokyo 5590 kr, Singapore 6590 kr, Sydney 9490 kr och Melbourne 9 490 kr. Kolla priserna med din resebyrå. Begränsad sälj- och resperiod.