Finnair

Finnair sänker priserna till Helsingfors

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 10:31 CET

Nu kan du flyga tur och retur från Stockholm till Helsingfors från 629 kr inklusive skatter och avgifter med Finnair. Klicka på bannern för all info om erbjudandet, som gäller tills vidare. Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen säger så här:

– Vi jobbar hela tiden på att höja vår konkurrenskraft och nu har våra svenska kunder möjlighet till ännu bättre priser till Helsingfors. Det handlar om ett stort antal stolar som kommer att bjudas ut varje vecka till det nya låga priset. Ju snabbare kunderna bokar, ju större chans har de att hitta de lägsta priserna.

Turistrusch till Indien fyller Finnairs Delhiflyg
Delhi var den av Finnairs tio destinationer i Asien som ökade mest under oktober månad i år - plus 41 procent. Kari Stolbow är Finnairs chef i Indien:
– Det finns flera förklaringar till varför resandet har ökat. Den främsta är Indiens största festival: "Diwali". Den kan jämföras med vårt jul- och nyårsfirande. Högtiden firades under oktober i år och genererade ett enormt resande från hela världen till Indien.

– Oktober innebär också premiär för den indiska turistsäsongen. Nu är vädret som mest behagligt och då strömmar besökarna in i landet igen. Finnair har också ökat antalet flygningar till sex avgångar per vecka från Helsingfors med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Norrköping, Skellefteå och Umeå.

Kari Stolbow säger att förbokningsläget de kommande 72 dagarna ligger klart över 2010 års nivåer. Finnair flyger till Delhis nya flygplats, som invigdes tidigare i år. Det är väldens modernaste och gillas av Finnairs passagerare:
– Främst för Finnairs samarbete med femstjärniga flygbolaget Kingfisher, som ger perfekta förbindelser till de viktigaste inrikesdestinationerna i Indien, säger han.

Ny lounge på Helsingfors flygplats
Helsingfors flygplats, norra Europas största gateway till Asien, erbjuder nu ett ännu bredare utbud av lounger. Nu kan du vila ut i Almost@home Lounge, som drivs av SSP Finland och som nu har öppnat i Non-Schengen-området på flygplatsen bredvid Transfer Service Desk 3. Loungen har plats för 73 gäster och är öppen mellan 06.30 och 23:30. Finnairs kunder är som vanligt välkomna till Finnair Lounge med plats för 250 gäster och till den angränsande Finnair Spa & bastu för 100 gäster. Båda loungerna ligger mellan gaterna 36 och 37 i Asienterminalen.

Finnair flyger 300 gånger i månaden till Asien! Peking, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore.