Finnair

Finnair största interkontinentala flygbolaget i Norden

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 10:22 CET

2010 11 19 Till och med oktober månad i år har Finnair transporterat 1,2 miljoner passagerare till Asien och Nordamerika via Helsingfors flygplats. Det är 200 000 fler passagerare än närmaste nordiske konkurrent. Under årets tio första månader har 1,1 miljon resenärer valt Helsingfors som sin gateway till Asien. Det är 90 000 fler än under samma period 2009.

Det innebär att Helsingfors fortsätter att förstärka sin ställning som norra Europas största gateway och Europas tredje största till Asien. Helårsprognosen indikerar 1,4 miljoner asienresenärer enligt Finavias senaste prognos. Kategorin flest resenärer toppas av Japan med 333 000 hittills i år.Det visar aktuell statistik från Finavia, finländska luftfartsverket, avseende perioden januari till och med oktober månad 2010 jämfört med samma period förra året. Seoul har ökat mest med +46%, Japan +19%, Hongkong +9% och Kina +11% jämfört med fjolåret.

Finnairs nya partner öppnar upp Centralasien
2010 11 19 Måndagen den 15 november blev Rysslands ledande inrikesbolag S7 fullvärdig medlem i flygalliansen oneworld, där även Finnair finns med. S7 och dotterbolaget Globus trafikerar 55 destinationer i nio länder i Centralasien: Armenien, Azerbajdzjan, Georgien, Kazakstan, Kirgizistan, Moldavien, Tadzjikistan, Turkmenistan och Uzbekistan. Medlemmar i Finnair Plus får dubbla bonuspoäng hos S7 ända fram till den 15 januari 2011. S7 flyger enbart med moderna Airbus och Boeing från och till basen Moskva Domodedovo-flygplatsen.

Flyg till Helsingfors och tjäna dubbla eller tredubbla poäng

2010 11 19 Du som planerar att flyga från Stockholm eller Göteborg till Helsingfors i december i år eller januari 2011, har nu chansen att tjäna extra poäng. Anmäl dig till vår kampanj senast den 30 november så får du dubbla Finnair Plus-poäng. Flyger du i Business class eller har en Economy Flex-biljett får du tredubbla poäng. Bli medlem nu!

Boka seminariet om framtidens resande!
2010 11 19 Måndagen Måndagen den 29 november är Finnair medsponsor till ett spännande seminarium om framtidens resande, som hålls på Sheraton Hotel i Stockholm mellan klockan 12 och 18.

Flyg till Singapore från 7 090 kr med Finnair
2010 11 19 Just nu kan du flyga billigare till New York och Asien via Helsingfors med Finnair. Frånpriser tur och retur inklusive skatter från Stockholm, Göteborg och Norrköping via Helsingfors: New York 3890 kr, Bangkok 5690 kr, Peking 5190 kr, Hongkong 5690 kr, Singapore 7090 kr. Begränsad sälj- och resperiod. Från Stockholm eller Göteborg till Kittilä eller Ivalo från 1690 kr och Kuusamo från 1590 kr. Boka före 7 dec, resperiod 1 jan till 20 februari 2011. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1050 kr. Priset har vissa restriktioner och gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå! Med reservation för prisändringar.Jag vill veta mer om Finnairs alla erbjudanden>