Finnair

Finnair storsatsar på Bromma och Asien i vinter

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 09:31 CET

Nu har Finnair växlat över till vintertidtabellen, som gäller fram till den 31 mars nästa år. Det innebär en förnyad storsatsning på fler flyg till Asien och tre avgångar per dag mellan Bromma och Helsingfors. Här är alla nyheter:

• Bangkok dubbla dagliga

• Delhi dagligen

• Osaka och Seoul sex flyg per vecka

• Nagoya fem flyg per vecka

• Jekaterinburg fyra flyg per vecka

• Bromma tre flyg per dag

– Satsningen på fler avgångar till våra viktigaste asiatiska destinationer förstärker Finnairs position på den svenska marknaden och som ett av de ledande bolagen i trafiken mellan Europa och Asien. En tidig morgonmaskin från Bromma 07.00 gör Finnair till det ultimata dagspendlarvalet från cityregionen mellan Stockholm och Helsingfors, säger Finnairs Sverigeschef Matias Sarkkinen.

Finnairs nya utsläppskalkylator ger kalla fakta
2010 11 04 Finnair har tagit fram en ny reviderad utsläppskalkylator. Den enda i världen som är baserad på faktiska siffror för last, passagerare och bränsleförbrukning – inte på genomsnittsvärden eller antaganden. Beräkningarna är certifierade av Pricewaterhouse Coopers och kommer att uppdateras varje kvartal baserat på de faktiska siffrorna.– Nu har vi en kalkylator som ger siffror som är odiskutabla. Det faktum att beräkningarna är baserade på faktiska utsläppssiffror är banbrytande i flygbranschen, säger Kati Ihamäki, Vice President, Sustainable Development på Finnair. (Bilden)Finnair strävar efter att minska sina utsläpp med 24 procent per stol från 2009 till 2017. Under perioden 1999 och 2017 kommer utsläppen att ha minskats med totalt 41 procent.

Finnair lanserar iPad ombord till Hongkong och i Via Lounge
2010 11 04 Nu lanserar Finnair Apples iPad i Via Lounge i Helsingfors och ombord på flera flygningar till Hongkong. Finnars iPads har laddats med tidningar, filmer, tv-serier och spel. Lägg därtill ett flertal spännande applikationer - inklusive Finnairs egna program - där du även kan tycka till om Finnairs sevice.

Flyg till Tokyo från 6 790 kr med Finnair
2010 11 04 Just nu kan du flyga billigare till New York och Asien via Helsingfors med Finnair. Frånpriser tur och retur inklusive skatter från Stockholm, Göteborg och Norrköping via Helsingfors: New York 4 190 kr, Delhi 4690 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 6790 kr. Begränsad sälj- och resperiod. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1 050 kr. Priset har vissa restriktioner och gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå! Med reservation för prisändringar.
Jag vill veta mer om Finnairs alla erbjudanden>

Missa inte seminariet om framtidens resande!
2010 11 04 Den 29 november är Finnair medsponsor till ett spännande seminarium om framtidens resande, som hålls på Sheraton Hotel i Stockholm mellan klockan 12 och 18.
Jag vill läsa mer och anmäla mig till seminariet>>