Finnair

Finnair till Asien 300 gånger per månad från juni 2011

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 11:20 CEST

2010 10 15 Från och med juni månad nästa år erbjuder Finnair rekordmånga 75 flyg i snitt per vecka – eller 300 avgångar per månad – till Asien från Helsingfors.

Från den 27 mars går Finnair upp från sex flyg per vecka till dagliga mellan Helsingfors och Osaka, Nagoya och Seoul. Från den 6 juni blir Delhi återigen en daglig destination, från den 15 juni blir det dubbla dagliga fem gånger i veckan till Hongkong och från den 30 maj dagligen till Finnairs nya destination Singapore. Samtliga med smidiga anslutningsflyg från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn via Helsingfors.
– Redan idag har Finnair marknadens tredje största utbud av destinationer från Europa till Asien. Nästa sommar blir vi ännu vassare och kan garantera våra kunder dagliga flyg till samtliga tio destinationer - i vissa fall även dubbla dagliga, säger Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen.
Basen i Finnairs Asienflotta utgörs av tvåmotoriga Airbus A330-300. Det är branschens mest klimatsmarta långdistansplan sett till bränsleförbrukning och utsläppsnivåer.

999 000 via Helsingfors till Asien efter nio månader
2010 10 15 Under årets nio första månader har 999 000 resenärer valt Helsingfors som sin gateway till Asien. Det är 81 000 fler än under samma period 2009. Helsingfors fortsätter att förstärka sin ställning som norra Europas största gateway och Europas tredje största till Asien. Helårsprognosen indikerar 1,4 miljoner Asienresenärer enligt Finavias senaste prognos. Antalet resenärer till Seoul ökade med 61%. Kategorin flest resenärer toppas av Japan med 300 000 hittills.Det visar aktuell statistik från Finavia, finländska luftfartsverket, avseende perioden januari till och med september månad 2010 jämfört med samma period förra året. Seoul har ökat mest med +46%, Japan +19%, Hongkong +10% och Kina +11% jämfört med fjolåret.

Flyg till Bangkok från 5 690 kr med Finnair
2010 10 15 Just nu kan du flyga billigare till New York och Asien via Helsingfors med Finnair. Frånpriser inklusive skatter från Stockholm och Göteborg via Helsingfors: New York 4 190 kr, Bangkok 5690 kr, Hongkong 5690 kr, Delhi 4690 kr, Singapore 7985 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 6790 kr. Kampanjpriserna finns även från Norrköping, i vissa fall mot ett pristillägg. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1 890 kr. Erbjudandet gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå!Jag vill veta mer om Finnairs alla erbjudanden>