Finnair

Finnair utökar från Bromma till Helsingfors

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 09:45 CEST

2010 10 01 Från den 1 november börjar Finnair flyga tre gånger om dagen mellan Bromma och Helsingfors. Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen förklarar varför:- Tack vare den nya avgångstiden klockan sju på morgonen kan våra resenärer börja arbeta redan klockan nio i Helsingfors och återvända klockan 17.00 till Bromma. En ultimat dagspendling. Dessutom har vi lagt in en sen kvällsavgång från Helsingfors till Bromma klockan åtta.Bilden: Finnair flyger sträckan med moderna Embraer 170.

Finnair dubblerar mellan Norrköping och Helsingfors
2010 10 01 Finnairs satsning på en nonstoplinje mellan Norrköping och Helsingfors har blivit en succé. Nu dubblerar bolaget antalet avgångar från en till två på vardagar och en avgång på söndagar. Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen pekar på flera fördelar med dubbla nonstopflyg:- Dels ökar det möjligheten till dagspendling mellan de båda städerna, dels innebär det perfekta anslutningar till Finnairs omfattande linjenät till Asien. För våra kunder i hela regionen innebär det den smidigaste och snabbaste vägen från Norrköping via Helsingfors till Peking, Shanghai, Hongkong, Bangkok, Delhi, Seoul, Nagoya, Osaka och Tokyo samt New York.Marknadschef Jörgen Nilsson säger att satsningen innebär dels större valfrihet, dels att östgötar som ska till Asien inte längre behöver åka omvägen via Arlanda. Sträckan flygs av Finncomm.

Oneworld växer med 55 nya städer i Centralasien
2010 10 01 Ryska inrikesbolaget S7 blir ny medlem i flygalliansen oneworld, där Finnair ingår, från den 15 november. Därmed växer alliansens nätverk med ytterligare 55 nya destinationer i nio centralasiatiska länder.

Kimono Fusion i Göteborg - sevärt om japansk kultur
2010 10 01 Från traditionell japansk kultur till hypermodern. Missa inte Världskulturmuseets nya utställning i Göteborg! Kimono Fusion är en japansk modeutställning som på ett lekfullt sätt utgår från kimonon och bubblar vidare in i dagens japanska subkulturer och modetrender. Vintage kimonos blandas med kreationer och streetsmarta barnsligheter från några av Japans hetaste designers. Handgjorda accessoarer för unga geishor samsas med graffiti och hiphopiga origami-figurer med mönster inspirerade av gamla kimonos. Utställningsperiod fram till 31 maj 2011.

Bromma - Helsingfors från 1 890 kr med Finnair
2010 10 01 Just nu kan du flyga billigare till Asien och Helsingfors med Finnair. Frånpriser inklusive skatter från Stockholm och Göteborg via Helsingfors: Bangkok 5690 kr, Hongkong 5720 kr, Peking 5390 kr, Delhi 4690 kr, Singapore 7985 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 6790 kr. Kampanjpriserna finns även från Norrköping, i vissa fall mot ett pristillägg. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1 890 kr. Erbjudandet gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå!