Finnair

Finnairs Brommaflyg – dagspendlarnas nya favorit

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 14:33 CEST

2010 10 22 Finnairs satsning den 16 augusti i år på två dagliga avgångar mellan Bromma och Helsingfors har blivit dagspendlarnas nya favoritlinje. Och nu sätter Finnair in en tredje avgång klockan 07.00 från den 1 november med retur från Helsingfors antingen 17.00 eller 20.00. Den utlimata dagpendlarlinjen mellan Stockholm och Helsingfors. Finnairs svenska försäljningschef Andreas Emilson säger att Bromma fått en bra start:
– Flygplatsens centrala läge innebär att tidsvinsten blir betydande för resenärer i cityregionen. Incheckning och bagagehanterng är också tidseffektiv på Bromma. Vi ser positivt på utvecklingen för rutten.

Hotellkedjan Rezidor ny Finnair Plus partner

2010 10 22 Nu kan du som är medlem i Finnair Plus erhålla 1 000 poäng per vistelse på valfritt Radisson Blu, Park Inn hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika. Detta sedan hotellkedjan Rezidor blivit medlem i Finnairs lojalitetsprogram. Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen kommentarar:

– Finnairs ställning som ett av de största flygbolagen mellan Asien och Europa förstärks snabbt. Partnerskapet med Rezidor Hotel Group betyder att vi nu kan erbjuda våra medlemmar ett brett utbud av kvalitetshotell i stora delar av världen.
Jag vill läsa mer om Rezidor>>

Finnair till toppmoderna Terminal F i Kiev

2010 10 22 Den 31 oktober flyttar Finnair till nya Terminal F i Kiev i Ukraina och Borispol-flygplatse. Incheckning för Finnairs passagerare sker i check-in-området vid gaterna 1 till 32. Incheckningen öppnar två timmar före avgång och stänger 45 minuter före avgång. Den nya Business Loungen kommer att vara öppen för resenärer Business Class, Finnair Plus Platinum-, Gold-och Silver-medlemmar, liksom för oneworld Emerald och Sapphire kortinnehavare.

Flyg till Hongkong från 5 690 kr med Finnair

2010 10 22 Just nu kan du flyga billigare till New York och Asien via Helsingfors med Finnair. Frånpriser inklusive skatter från Stockholm och Göteborg via Helsingfors: New York 4 190 kr, Bangkok 5690 kr, Hongkong 5690 kr, Delhi 4690 kr, Singapore 7985 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 6790 kr. Kampanjpriserna finns även från Norrköping, i vissa fall mot ett pristillägg. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1 890 kr. Erbjudandet gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå!

Jag vill veta mer om Finnairs alla erbjudanden>