Finnair

Finnairs check in nu också på Stockholms Central

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 09:51 CEST

2009 07 01 Nu kan Finnairs passagerare checka in redan i Arlanda-Express vänthall på Centralstationen i Stockholm under en testperiod på sex månader.

- Våra resenärer sparar mycket tid och får en betydligt smidigare incheckning genom att få både boardingkort och bagagetaggar redan på Centralstationen. När de kommer till Arlanda kan de i lugn och ro lämna väskan vid bagageinlämningen och gå direkt till säkerhetskontrollen. Vi hoppas att testperioden blir tillfredsställande så att vi får en fortsättning efter försöket, säger försäljningschef Andreas Emilson vid Finnair i Stockholm.

Finnairs fjärde Airbus A330-300 premiärflyger till Osaka 6 juli

2009 07 01 Den 6 juli är det premiär för Finnairs fjärde splitternya Airbus A330-300 till Japan. Då lyfter flygbranschens mest bränslesnåla tvåmotoriga långdistansplan från Helsingfors mot Osaka. Finnairs A330-300 har plats för 271 passagerare i Business class och ekonomiklass.

Uppgradera till Finnairs Business Class från 99 Euro

2009 07 01 Fram till den 30 augusti kan du uppgradera dig från turistklass till Business class på Finnairs flyg inom Europa och på flyget till/från Delhi. Uppgraderingen kostar inom Europa 99 Eur per flygsträcka (Stockholm- Helsinki - St. Petersburg enkelresa= 99 eur x 2) och sträckan Helsingfors - Delhi 299 Eur per enkelresa (Stockholm- Helsinki - Delhi enkelresa = 99 Eur + 299 Eur). Uppgraderingen kan göras via Finnairs telefonbokning 0771-781100, via Finnairs biljettförsäljning på Helsingfors flygplats samt via Finnairs europeiska och indiska telefonbokningskontor. Finnair Plus bonuspoäng räknas enligt originalflygets bokningsklass.

OBS! Erbjudandet gäller inte till/från Krakow, Ljubljana, Pisa, Tallinn, Venedig samt på Finnairs codeshare flyg. Finnair erbjuder Business class inom Europa. Video: Finnair Embraer 190!

Fingeravtryck i nya pass ökar säkerheten

2009 07 01 Sedan den 29 juni ska ditt nya pass ha ditt fingeravtryck. Giltiga pass behöver inte bytas ut mot nya pass. Genom att fingeravtryck lagras på ett datachips i passet blir passen säkrare. Fingeravtrycken registreras även i ett nationellt register. Giltiga pass utan chips samt pass med bara ansiktsbild får användas även efter revideringen och behöver inte bytas ut mot nya pass under giltighetstiden. Fingeravtryck är det andra biometriska kännetecknet som används i nationella pass. Digitala ansiktsbilder infogades i passets chips 2006.

Flyg billigare i Business Class med Finnair till Asien och New York

2009 07 01 Fram till den 31 augusti kampanjar Finnair totalt tio destinationer i Asien och USA i Business Class med upp till 27 procents rabatt. Fram till den 9 augusti 2009 måste biljetterna köpas senast sju dagar innan avresa, övriga perioder senast 30 dagar innan avresa. Sista returdatum 31 januari 2010.

Stanna borta minst tre nätter och längst en månad inom resperioden.

Lägsta pris från Göteborg och Stockholm: Delhi 19280 kr, Peking 19180 kr, Shanghai 21980 kr, Hongkong 20230 kr, Bangkok 15630 kr, Seoul 23850 kr, Tokyo 22930 kr, Osaka 24580 kr, Nagoya 25570 kr och New York 15000 kr vid bokning via finnair.se.

Boka via finnair.se eller din resebyrå!

Finnair samarbetar till Sardinien, Sicilien och Florens

2009 07 01 Sedan den 22 juni erbjuder Finnair och det italienska flygbolaget Meridiana samarbete mellan Helsingfors och Italien. Det innebär att du kan flyga till Cagliari och Olbia på Sardinien, till Palermo på Sicilien samt till Florens. Meridiana flyger till från Finnairs destinationer Amsterdam, Fiumicino-flygplatsen i Rom och från Charles de Gaulle i Paris.