Finnair

Finnairs unika Via Spa och Via Lounge invigt i Helsingfors

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 14:59 CET

2009 12 11 Klockan 07.30 fredagen den 11 december öppnade Finnair den nya unika Via Spa-badinrättningen och den 1000 kvm stora Via Lounge på Helsingfors flygplats i den nya förlängningen av Terminal 2, mellan avgångsportarna 36 och 37 i den s.k. Asienterminalen.
Loungen och badinrättningen erbjuder enastående tjänster som befrämjar välmående och bekvämlighet speciellt för passagerarna som byter plan under resan mellan Europa och Asien.
Via Lounge är öppen för Finnairs och de övriga oneworld-bolagens nivåmedlemmar och businessklasspassagerare som reser utanför Schengenområdet, samt mot avgift också för andra passagerare. Finnair Plus Platinum-medlemmar kommer gratis in i badinrättningen medan andra passagerare betalar en avgift för inträdet.
Via Spa-omgivningen är unik i flygplatsvärlden och ger uttryck för Finnairs strävan att verkligen bry sig om sina passagerares välbefinnande. Den förstklassiga badinrättningen erbjuder högklassiga bad och andra tjänster som främjar välmåendet för Finnairs kunder. Badanläggningen inkluderar bl.a. en granris- och stenbastu från Alperna, en ångbastu och en finländsk bastu med utsikt över en mineralvattenbassäng till flygplanens rullbanor.
Den spatiösa Via Loungen med plats för ca 250 kunder inkluderar sex privata duschrum, en mångsidigt buffé, via Bar och olika utrymmen för avslappning framför hyperfina Samsung LED-televisioner. För att underlätta arbete i loungen är den bl.a. försedd med gratis wlan, Apple iMac-apparater och finländska Powerkiss-arbetsbord som möjliggör trådlös laddning av mobiltelefonen. För möbleringen av loungen svarar finländska Isku Interior Oy och dess bästa möbeldesigners. Tjänsterna i loungen erbjuds tillsammans med Finnairs långvariga samarbetspartner SSP Finland Oy.

Finnair kampanjar till Asien och New York – Shanghai från 5 590kr
2009 12 11 Missa inte Finnairs kampanj i ekonomiklass från Stockholm och Göteborg, frånpriser tur och retur: Delhi 5480 kr, Peking 5190 kr. Shanghai 5590 kr, Seoul 6960 kr, Tokyo 7200 kr, Osaka 7290 kr, Nagoya 7270 kr och New York 4990 kr.Norrköping, frånpriser tur och retur: Delhi 5480 kr, Peking 5190 kr, Shanghai 6260 kr, Seoul 7630 kr, Tokyo 7870 kr, Osaka 7960 kr, Nagoya 7940 kr och New York 5660 kr. Villkor och boka via finnair.se eller din resebyrå!

Finnairs nya kampanj i Business class – res fram till 31 mars 2010
2009 12 11 Fram till den 31 december kan du boka Finnairs kampanjpriser till en rad noga utvalda destinationer i Asien. Njut av fyrstjärnig* service ombord i exempelvis världens mest bränslesnåla tvåmotoriga långdistansplan – Finnairs nya Airbus A330-300. Köp biljetten 30 dagar innan avgång.Frånpriser inklusive skatter och avgifter vid bokning via finnair.se till följande destinationer från Stockholm och Göteborg: Peking 19 090 kr, Bangkok 16 490 kr, Tokyo 22 900 kr, Osaka 24 550 kr, Nagoya 27 530 kr. Norrköping: Peking 19 760 kr, Bangkok 17 160 kr, Tokyo 23 570 kr, Osaka 25 220 kr, Nagoya 28 200 kr. Regler och bokning via finnair.se eller din resebyrå! *Skytrax.

Finnair kampanjar i Europa – Istanbul från 1 710 kr
2009 12 11 Finnair sänker priserna till en rad utvalda destinationer i Europa från Stockholm via Helsinki. Frånpriser: Bukarest 2390 kr, Genève 2090 kr, Istanbul 1710 kr, Lissabon 2390 kr, Milano 1990 kr, Paris 2090 kr, Wien 1990 kr och Zürich 1990 kr. Villkor och bokning via finnair.se eller din resebyrå!