HOOM AB

Finnes: fortsatt intresse för exklusiva villor, bostadrätter och gårdar

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 11:10 CEST

På det exklusiva livstilssmagasinet HOOM har man, trots allmänna konjunkturvarningar, noterat ett fortsatt intresse för stora villor, bostadsrätter och gårdar i premiumsegmentet.

– Vi är glatt överraskade över att mäklarna med de exklusiva objekten fortfarande får så bra avslut, att jakten på drömboendet fortsätter trots allmän osäkerhet kring den globala ekonomin. Den trend vi kan notera är att det stora utbudet gör att själva processen tar lite längre tid, säger chefredaktör Micael Wiking.

HOOMs målgrupp har enligt en läsvärdesunderöskning gjord av SIFO en genomsnittlig hushållsinkomst på drygt 1 MSEK. På hemsidan HOOM.se – en samlingsplats för livets goda – har man drygt 40 000 aktiva besökare per månad och antalet växer månad efter månad.

– Jag tror att vår målgrupp har lärt sig läxan att leva med större marginaler. Man är helt enkelt inte lika känslig för hur räntan rör sig ur ett kort och medellångt perspektiv, säger Micael Wiking.

I nästa utgåva kommer Gert Wingårdh från Wingårdhs, Thomas Eriksson från TEA och Thomas Sandell från sandellsandberg förmedla sina tankar kring internationella influenser. Ambitionen med dessa artiklar är att lyfta fram kunskap för att skapa en generell nyfikenhet kring möjligheter vid nybyggnation.

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan.
www.hoom.se/mediakit.html